Fy på mig...!

Det dröjer länge mellan inläggen nu men jag har varken haft tid eller ork att blogga.
Och som ni förstår har det hänt en del sedan förra inlägget...

Lördagen 28 styrde vi kosan ner mot Skåne och svärfars 60-års kalas. När vi kom skyndade jag mig att göra mig iordning och sedan åkte jag med Andreas mamma Anna-Karin och hans bror Patrik till festlokalen och hjälpte till att lägga upp alla förätter. Jag hade ränkat med att mina fötter skulle klara av 3 timmar och att jag och barnen skulle bege oss hemåt vid halv tio på kvällen, men eftersom jag åkte dit redan vid halv fem så när klockan var halv åtta hade jag så ont och så svullna fötter att jag bara ville hem och lägga mig. Det kändes jätte tråkigt att lämna festen efter bara en timme, men som tur är var alla väldigt förstående. Väl hemma tittade jag och barnen på TV innan vi kröp upp på övervåningen och la oss alla tre på madrassen. Andreas uppdaterade mig med SMS/MMS och små filmklipp från festen så det kändes lite som om jag var med iallafall ;-) Somnade gott runt midnatt och vaknade upp med smärtfria och icke svullna fötter - underbart!

Söndagen 29 vaknade barnen tidigt och ville springa ner till farmor och farfar. Eftersom vi inte visste hur sent de kom hem, stannade vi på rummet en extra timme och spelade spel och gosade med katten. Efter frukosten åkte vi tillsammans med familjen Henricsson ner till Ystads julskyltning, där barnen red på hästar, fick paket av tomten och sina namn spritsade på ett stort pepparkakshjärta.
Jag sov nästan hela vägen hem och var inget vidare resesällskap ;-)

Måndagen 30 spenderade jag mest sovandes då jag skulle jobba på natten. Men på förmiddagen mötte jag upp Carin och vi gick till bildsalen där jag fick ett riktigt "flow" och nu är jag snart färdig med min portfolio :)

Tisdagen 1 kom Tina och Johanna och hämtade mig 08.15, vi körde sedan och hämtade upp Josse, Carin, Camilla och Emma. Destinationen var Borås för ytterligare obligatoriska lektioner. Hade även min telefontid med Spenshult läkaren och hon vill lägga in mig i en vecka för att se hur min kropp reagerar på cellgifterna. Fast jag tänker inte börja äta cellgifter utan tänker bli bra till den 16 dec. Ska göra en mängd saker som ska få mig att må bättre, nämnligen en "Detox-kur" samt en lever rening. Japp, det är lika kul som det låter ;-)

Onsdagen 2 var jag på VFU 8-12 sedan hem, stoppa barnen i bilen och åka för att byta däck. Var på EMTEdäck kl 14 fick nr 38 och då servade de nr 3, med 35 bilar före oss i kön bad jag en vän som jobbar där att ringa när de var på nr 30. Sedan körde vi hem till Nisse och Britta och fikade medans vi väntade på att Pierre skulle ringa. Kl 15.45 var vinterdäcken på och vi körde hem för att förbereda för Glöggkvällen med tjejorna. Jag stoppade barnen i säng 18.30 och kl 19 kom gästerna; Emma, Carin, Johanna och Sofi. Vi hade en kanonkväll med ostbricka och Blossas årgångsglögg.

Nu sitter jag återigen på jobbet och ska jobba tre nätter, har precis laddat termosen med kaffe och lagt upp nattens TVschema. Sov gott ni andra - antar att ni börjar knoppa in nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0