Tosselilla sommarland

I Lördags körde jag och barnen ner till skåne och svärföräldrarna, vi kom ner vid halv sex och bjöds på grillat. Gott. Barnen sov som stockar på vägen ner så de var pigga och igång ända till klockan halv elva på kvällen. Andreas skulle kommit på natten efter Madonna konserten men han var så trött så han stannade hemma och sov och kom till oss lagom till frukost kl 09. Vi (svärmor) packade picnic väskan och sedan bar det av till Tosselilla sommarland.
Eftersom jag sitter på Notebooken så har jag inte PS så ni får bilderna i vanligt format :) Klicka för större...
     
Vi började med en lekplats, där vi klättrade, balanserade och cyklade, det var varmt, väldigt varmt...
Nere på tivolidelen ville barnen åka en ballongkarusell, men Wille gillade inte alls när det kittlade i magen, då blev han jätte ledsen, sen ville han inte åka den mer, LÄSKIG  sa han :)
   
De två första bilderna är ifrån den läskiga karusellen, å ja, jag är medveten om mina hemska solglasögon, men när man har pollen allergi och vill klia ögonen ur sig så är det skönt med stora mörka glas som dämpar solens starka strålar!
Efter idel karusellåkning var det dax för lite picnic i skuggan, alla var hungriga och Wille var trött så han fick sova en sväng i vagnen, fick myga på myggnätet eftersom han inte gillar det, vaknade till och med en gång när jag försökte sätta på det när jag trodde att han sov... :)
 Saga, pappan och farfar var nere vid sjön och väntade på en trampebåt, tydligen så var alla upptagna så de fick ta en vanlig eka men Saga tyckte det var lika roligt hon. Pappan tyckte det nog inte :)
Efter roddturen var det så varmt att vi bestämde oss att det var dax att gå upp till badlandet, det var halt fantastiskt stort och fint.
I början var det riktigt kallt i vattnet men man vande sig efter ett tag. Givetvis kunde pappan inte motstå att putta ner mig i vattnet och det är det absolut värsta sättet jag vet att doppa sig på!!
       
Denna pool var en av 6! De var uppvärmda till att hålla 24 grader. Wille satt gott och mös i farfars knä, Saga hon passade på och fota mamma och pappa, inte illa, vi kom med båda två :) Haha, fast jag undrar om A hörde att hon sa att hon ville ta på både pappa OCH mamma? Av bilden att dömma menar jag?
Efter badandet gick vi och grillade korv, sedan var det dax för ännu mera karuseller, vi åkte uppskjutet, bergodalbana och ännu fler karuseller. När vi väl begav oss hem så var klockan redan runt 18 på eftermiddagen, när vi kom hem blev det pizza, delade en hawai med Lennart orkade inte en hel, var stoppmätt :)

Nu ska jag fortsätta att lyssna på I´m Sasha Fierce, den är riktigt bra faktiskt!


Så här glad är man efter att ha åkt Masken...Pappa Pappa vi måste åka den med!!!


Ville åka men vågade inte även Masken var läskig! Älskade unge!

Kommentarer
Postat av: Emma

underbara kort!

2009-08-11 @ 08:48:29
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Emma

jag vet dom är skit stora..men du ser ju så snäll den är... :)

2009-08-11 @ 10:31:14
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: lottis

vilket fint kort på dig & andreas, ni ser sådär underbart lyckliga och tillfreds ut.

låter som ni haft riktigt kul , vi ses snart

många kramar från mig

2009-08-11 @ 20:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0