Stressad

Ja, det är precis så jag känner mig nu. Jag tror inte jag riktigt förstått hur bra jag och A har haft det innan och barnen också givetvis, men framför allt jag, att inte ha några tider att passa att bara kunna ringa hem och säga att vi ska plugga längre i skola idag så jag blir 2h sen hem. Det kan man inte göra till förskolan precis.
Det är ett evigt pusslande och jag känner hur stressad jag är redan, det är inte bra, jag måste komma ihåg att stanna upp och andas! Men imorgon börjar natt jobbet igen, att vara ledig 12 dagar op raken är verkligen en förmån.

Men det är inte bara jobbigt i tillvaron just nu, trot eller ej :-)
Idag var första dagen på den nya kursen och jag hade ingen barnvakt utan lämnade barnen med farmor och farfar, vilket ALLTID ger mig dåligt samvete för att de är så gamla och barnen är ja..barn. Lämnade skolan 1h innan det slutade och åkte och hämtade dem.
Vidare åkte vi till S gamla förskola och lämnade en kasse med böcker och pussel. Monica som var S fröken är så himla underbar, det är så roligt att ge dem våra gamla saker för de blir så glada, och för barnen är det rena julafton. S & W tycker också det är roligt att visa upp sakerna som barnen får, de hade själva packat påsen och valt sakerna.
Jag tror att det är viktigt att få känna glädjekänslan utav att ge bort någonting, det är alldeles för mkt FÅ FÅ FÅ nu för tiden. Därför brukar jag när vi ska rensa låta barnen välja vad vi ska lämna till barnen på Grodan och Larven :-)
Efter det åkte vi och handlade och sedan hem och fortsätta möblera i rummet. Barnen har fått en ny säng från IKEA som var ett rent h*vete att möblera med, barnens rum är litet och det blir kompactliving nu tills vi får inhandalt en mindre förvaringshylla, den stora vita har gjort sitt!
Upplösningen är kass eftersom bilden är tagen med en 2MP kamera, men ni ser ändå lite hur det ser ut...

Igår var jag och mamma och barnen på IKEA och inhandlade denna säng, såhär såg det ut då :-)

Varför gå om man kan åka?

En MEGA kritvägg!! Lyckan var total!!

Och efter att ha varit super duktiga inne på IKEA får man lov attt hoppa på madrassen på släpet, men säg det inte till pappa ;-)

På lördagen var vi hemma hos Johanna och Gabriel och åt en MEGAostbricka, Andreas och Gabriel hade köpt ost för 500 kr, herregud, men gott var det och det var som vanligt en jätte rolig kväll. Vi kollade upp priset på vår lalandia resa nästa år, kommer bli så bra. Pratde även om en liten motalaweekend till hösten när man kommit in i rutinerna igen. Men först är det Liseberg och kräftskiva :-)

Barnen fick köttbullar och makaroner, vi vuxna åt det här...:
       

Wille tjatade hela kvällen och tillslut så fick han...

hålla Tim, han satt som ett ljus och höll om Tim, han var så duktig, som han mös...han vill ha en egen ;-)

sent på kvällen...sedan ropade W på mig ocg var jätte ledsen då de stora barnen varit så snälla och berättat för honom att det fanns spöken ute :-) De va inget illa menat från deras sida men han bidde rädd ändå. Annat fall lekte de hur bra som helt tillsammans ända till kl 23 på kvällen...stolta föräldrar var det  :-)

Välling i vagnen, mysigt..
GODNATT


Kommentarer
Postat av: johanna

fin säng, där kommer dom att sova gott....



På Torsdag hade vart bra, vi kan väl höras imorgon kväll? Så planerar jag in min dag på stan på torsda..

här e det fullt upp denna veckan, Gabriel jobbar till 18 varje dag.. :-(

men men man ska väl klara det åxå..



Ha det gott kram kram

2009-08-25 @ 09:37:24
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Emma.

vilken underbar bild när wille håller tim, han ser så stolt och glad ut din lillkille :)

2009-08-25 @ 10:01:50
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: mamma

SÅ roligt att se bilder på barnen...:)

2009-08-25 @ 15:58:44
Postat av: j

Vad mysigt det ser ut=) föresten vet du hur man fixar så att bloggen blir högerklicks skyddad? förstår mig inte på såmt=)

2009-08-25 @ 19:55:27
URL: http://j3nnyk.blogg.se/
Postat av: johanna

hur fasen gör du så att bilderna blir så stora?? mina blir mini ju...

kram

2009-08-26 @ 21:16:05
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur fasen gör du så att bilderna blir så stora?? mina blir mini ju...

kram

2009-08-26 @ 21:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0