Gårdagen

Började vi med en frukostpicnic på lekplatsen vid Polishuset tillsammans med mammans goda vän Moa, tyvärr blåset det och var riktigt höstväder ute så vi stannade inte så överdrivet länge men det var lika skönt som vanligt att få träffa Moa och prata lite strunt.

Moa följde med mig när jag åkte ner till Glommen för att lämna barnen hos Mimmi och Dennis, det känns verkligen som om de är borta från oss alldeles för mycket nu, men samtidigt så har det varit tre nätter på två veckor, men det känns mycket mer. Men nu ska vi bara njuta utav pappans sista semester vecka och imorgon börjar S på förskolan. ojojoj, jag vill bromsa tiden. Stanna här och nu. Snart är det skola och sedan delas livet in i terminer och hux flux är barnen stora och jag går med en neongul jacka med trycket "förälder på stan" och gör livet pinsamt för tonåringarna. Ja, jag kanske går händelserna lite i förväg men jag vill bara pausa lite, bara en liten stund...?

Nåja, när vi lämnat barnen hos Mimmi åkte vi hem till Lina och pratade iväg en timme eller två. Regnet öste ner och det kändes mer lockande att stanna kvar i Linas soffa och kolla på TV och äta chips än att åka hem och städa inför middagen. Men när jag kom hem fick jag se att pappan hade skurat hela toaletten och gjort rent spis (häll+ugn), dammsugat och bäddat så det ända som jag behövde var att moppa golvet. Han är fantastisk min sambo <3
Och kors i taket, idag kopplade han in vårat (alldeles för dyra) biosurrondsystem som varit nerpackat i sin låda i två år, fantastiskt ljud och det funkade bra att koppla ihop med notebooken så nu går Spotify för fullt hela dagarna, vilken underbar ide med Spotify, jag är helt klart fast.

Kl 15 kom Nettan hem till oss och förberedde för Partlite visningen medan jag förberedde maten som jag skulle bjuda på. Pappan försvann med hunden och laptopen in i sovrummet, och kl 16 kom mina flickor.

Carins sambo var så snäll och hämtade oss och körde oss in till stan...
Inne på sociten (leg -89 och vem får visa leg tror ni? Jag givetvis, men jag börjar bli van nu ) stöter jag ihop med sambon som i sin tur var ute med en arbetskamrat, trevligt att mötas ute utan att vara ute tillsammans. Jag träffade på en hel del gamla vänner och hittade även Moa i vimmlet. Det var jätte trevligt och bartömningen drar mycket folk.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!! shit vilka kul bilder du hade då ;P de på såsen e nice..haha Det var verkligen en kul kväll! får vi ta och göra om så snart tillfälle ges!!! puss puss

2009-08-17 @ 19:06:07
Postat av: lottis

hej gumman,

fina bilder, ser ut som ni haft skitkul.

vem är tjejen i mitten? ( fotot med texten mina underbara vänner)

jag är helt säker att jag träffat henne nånstanns innan, får för mig att hon kanske gått i boxning??

2009-08-20 @ 20:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0