En lugn helg med familjen

eller ja, A har jobbat men slutat tidigt.
I morse vaknade vi tidigt och redan när kl var halv tio satt vi i bilen på väg till Gekås för att handla mjukbyxor till Wille. Hittade några fina tröjor på ett reaställ för 10:- st, det är lagom pris :-) Köpte även ett album inför examinationen i december, så nu ska jag börja sätta in första utställningen vi gick på i fredags BILLGREN II.
Tillbaka till GeKås, barnen uppförde sig exemplariskt och nöjde sig med att sitta på en filt i vagnen och bara titta, stolt var jag då, fast jag vet att det lika gärna hade kunnat vara åt andrahållet ;-)
Vi stannade till på NIMO utanför och köpte en korv med mos, vi delade på ett mål alla tre och det var ändå mat över.

Väntar på maten utanför Nimo.

Mätta och belåtna bestämde vi oss att åka förbi Morfar och Gisela på vägen hem och plocka lite äpplen och baka en äppelpaj till kvällen. PÅ vägen stannade vi på ICA Tvååker och handlade 1 kg köttfärs, tyvärr var den riktigt dålig, när jag gjorde hål på plasten så luktade det så illa så jag fick kvälvningar. Jag ska åka dit idag igen och se om jag kan få ett tillgodo kvitto eller nått.

Hemma hos morfar och Gisela, lerade barnen en stund innan jag och wille gick ut för att plundra träden, Saga ville stanna inne och lera mer med morbror Fredrik.

Fiskar i mängder...



Den lilla päronplockaren :-)


Efterrätt i fotöljen :-)

Morfar och Gisela bjöd på lunch och barnen fick currykyckling och ris medan mamman fick en supergod kantarellsmörgås uatv nyplockade kantareller - mums. Vid 14 tiden drog vi oss hemåt, ingen av barnen ville det.
Och började att laga middagen som skulle vara färdig tills pappan kom hem.

Vi åt panerad fisk med höstens första riktiga potatismos, jätte gott. Tyvärr blev det så sent och barnen var för trötta för att äta äppelpaj så vi sparade den och planerar att äta den idag istället hos Nisse och Britta.
Nu är det väl dax att ta tag i denna dagen med, imorgon kväll börjar jobbet igen men bara två nätter denna veckan, skönt!



Kommentarer
Postat av: mamma

vilka underbara bilder på barnen....

Ses om ett par timmar :)

2009-08-31 @ 13:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0