22.4.9

ÄNTLIGEN är vinden tom på den gamla lägenheten, tjohoo det känns så skönt! Nu är det bara städningen kvar men den tar jag och mamma på ett svosch. Jag hittade ett par löparskor på vinden som jag letat efter i ungefär 3 år..haha...de passar fortfarande, jag var lite skeptisk när jag kollade storleken, 35½, men de satt som ett smäck. Jag har ju väldigt små fötter för att vara så lång, pappa skojar alltid om att det måste vara "vingligt på toppen" :)
Anita och Bella kom och hjälpte oss lite granna att slänga allt skräp på flaket, Bella är lika gammal som Saga, Wille sparng hela tiden runt och ropade Bella Bella!

När vi stod och lastade kom en kille från VBAB, chefen för flytt/besiktningar förbi och provsatte vår bil, han skulle själv köpa en sådan och ville se om han såg motorhuven från förarplatsen...okej....? Men det var inte det jag skulle säga utan han började prata om Siv som ska flytta in hos oss och han sa att hon inte var riktigt klok. Hon ringer till honom flera gånger i veckan för att kolla om han vet vilken färg vi ska tapetsera rummet i...jag tror inte att hon har alla paddlarna i vattnet så att säga ;) Han sa även att hon hade krävt att få vara med på slutbesiktningen där de kollar städningen men att han nog skulle glömma ringa henne innan han kom hit, jag citerar "jag orkar inte med kärringen". Så de va skönt nu slipper vi ha henne liggandes med lupp för att kolla att vi städat bra!

Senare fick vi middag hos farmor & farfar, färsk fisk direkt ifrån havet, sandskädda och rödspotta - fantastiskt.
Nu ska jag och A kolla lite TV sen ska jag sova, 2 jobbiga dagar framför mig :/


Nån som tvivlar på att Nemo inte trivs på vår balkong?!? (syftar på tanten som skulle anmäla oss för att vi har nemo på balkongen så mkt)


Kommentarer
Postat av: Emma wikner

herregud. han stortrivs ju. När de ligger så på rygg så mår de som bäst och är som mest avslappnade har jag fått för mig :)

2009-04-22 @ 21:45:18
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: johanna

va.. du skojjar e de nån som hr sagt att hunden e för mkt på balkongen? harregud han e ju anpassad till att va ute mkt..

2009-04-23 @ 06:24:07
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Råder väl ingen som helst tvivel på att vovven älskar altanen!



Angående formatet... Menar du bilderna jag lägger in i inläggen? Dom sätter jag ihop i PS och då gör jag bara dom så långa som jag behöver. Ex, nu senast "mina favoriter" så tog jag fram ett nytt dok och gjorde det 200x540 mm så blir det ju avlångt...



Hoppas du fattar vad jag menar, annars får du fråga igen!

2009-04-23 @ 07:14:55
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: lottis

blivit anmäld? va? han stortrivs ju och en hund är som sagt anpassad till att vara utomhus.

ibland blir man bara så trött..

2009-04-25 @ 11:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0