13.4.9

Jag kan helt enkelt inte lägga barnen utan att somna själv :)

Denna dagen har vart lika underbar som gårdagen. Morfar kom och hämtade barnen kl 11 så att jag fick 3h ensam för pluggandet, skönt, jag vill verkligen inte behöva göra om någonting. Men det är tufft att jobba 50% och plugga 100% så till nästa termin har jag ordnat med ett nytt jobb där jag själv bestämmer vilka dagar som jag kan jobba, perfekt. Jag hoppas att jag ska få papprena nu till veckan.

Morfar kom iallafall med barnen kl 14 (tack igen för att de fick busa hos Er några timmar, S har haft jätte kul!) och med sig hade de fått varsin guldkanin i choklad från Lindt, det var poppis.   
    
S har börjat att kisa med ögonen på alla foton och jag kan inte med att säga något för efter varje foto med kisande ögon säger hon "-Visst ser jag sååå lycklig ut"

(nu går det inte att ta bort den kursiva stilen på texten. Jäkla firefox till att krångla).

När barnen kom hem gick vi iallafall ut en timme på lekplatsen, det var lite långtråkigt eftersom Wille bara vill gunga hela tiden och att jag hade tänkt mig bygga sandslott struntade han högaktningsfullt i :) Det är bara gunga som gäller för honom.

"Mer fart" ropar han hela tiden, jorå han börjar prata mer och mer nu :)

När vi kom in var klockan så mycket att vi kastade ihop en delikat måltid av kycklingkebab och pommes, till det gjorde jag en hemmajord kebabsås som blev väldigt god. Sedan mös vi ner i soffan och kollade på en film ur min Disneyklassiker samling (den e nästan komplett nu) nämnligen Taran och den magiska kitteln, den var ganska hemsk och kanske inte den bästa för Saga men hon verkade oberörd, kanske bara jag som är nojjig. Nu ska jag fortsätta med pluggandet. Här är några bilder på en kisande S och en skrattande W.

  

 

Kommentarer
Postat av: Emma wikner

Hon är ju för cool eran saga :)

2009-04-14 @ 06:40:57
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: johanna

heej...

hur e de? vet du om ljusen kommer snart?

brukar ju inte ta mer än 2 veckor allafall, men nu har de ju vart nårra röda dagar med..

JO jag har en fråga till åxå, jättetidigt o fråga men firar ni midsommar med oss??

ha ha ja ja ha de bra med allt du sysslar med, full rulle på dig.. kram kram

2009-04-15 @ 12:16:39
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0