10.4.9

Jag vet att jag verkligen är urdålig på att blogga nu, men nu ska jag iallafall berätta lite i korta drag :)

Saga ligger i sängen och nej hon sover inte ;) Hon är alldeles för spänd på om påskharen kommer med påskägg inatt och om han äter upp de morötter vi lagt ut till honom. "4 st då blir han nog lagom mätt" sa Saga när hon packade ner morötterna i korgen. Tidigare idag när hon pratade med Mimmi fick hon frågan om hon tror att påskharen kommer inatt
"Det får vi verkligen hoppas" hon är för rolig med sina kommentarer.

Korgen står ute på trappen tillsammans med påskriset (så haren vet att här bor det barn). Morötterna har hon räknat alldeles själv och hon och W bar tillsammans ut korgen på trappen.
Annars idag har Mimmi och Dennis vart här, ända dagen vi kunde träffas i påsk, vi gick till havet i det underbara vädret och barnen lekte i vattnet och samlade snäckor. De åkte runt 15 efter att jag mer eller mindre tvingat både Dennis och Mamma att krypa runt i sovrummet på alla fyra för att försöka finna källan till den konstiga lukt som belägrat sovrummet.
Det började inatt....och eftersom jag har en grymt känslig näsa (säger som Sofi, nästan ett handikapp) vaknade jag av att det luktade illa :/ Sedan tillbringade jag förmiddagen med att söka efter källan, jag avskyr när jag inte kan finna och ta bort lukt!!

Kvällen avslutades med fredagsmys i soffan framför Hitta Nemo och jag sa ingenting höjde inte ens ett ögonbryn när chips, popcorn och ahlgrens bilar smetades in i soffan. Att jag sedan noterade varje fläck som uppkom är en annan femma (har nu skrubbat soffan i ca 20 minuter med soffrent). Vi har också hunnit med att sätta upp tavlor och gjort färdigt W "mitt första år" tavla :)

I onsdags hade vi den stora äran att vara barnvakter till Noel, de hade jätte roligt och Noel hade ett finurligt uttryck i ansiktet mesta dels av tiden.
Noel sov ju i nästan 2½h så det märktes knappt att han var där.

Jag hann med att vara hos frissan för att göra det sista steget mot det blonda håret. Jag gjorde ju en avfärgning i det mörk bruna så att jag blev orange röd. Så illa att Gabriel inte kunde hålla sig när han kom för att lämna Noel. SÅ nu är jag ljust brun med massa slingor så nu kommer solen att fixa resten, om inte så slingar jag mer innan Lottis bröllopp, för då vill jag vara blond igen! (bjuder på ett foto med orangeröd hårfärg ;)


Nu ka jag egentligen plugga projektarbete men jag har varken ork eller motivation :(

Imorgon kommer favvolina hit på förmiddagen.. Yippi :)

Kommentarer
Postat av: Emma

ja lotti är lotta :) Nu kunde jag gå in och se ditt mms på halebop.se, jag kan ju inte ta emot mms :( men gladpåsk på dig också ditt ägg :) Påskharen kanske ger dig ett påskägg från mig imon om vi har tur ;)

2009-04-11 @ 02:13:29
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0