Vacker dag

Ja det var fint väder hela dagen och det var inte förän vid 18 tiden som det började regna, åska och blixtra.
Idag har vart en dag full med göromål, vi vaknade och pussade pappa hejdå och sedan begav vi oss ner till staden för att sätta in pengar på banken till Willes overall. Vi köpte även en halsduk till Saga eftersom hon frös så om halsen och hade lånat min (å då frös jag om halsen ;-). Sedan handlade jag en plånbok på torget och lite varor på Kvantum. När vi väntade på bussen pratade vi med två trevliga pensionärer som skulle med samma buss som oss.
När vi klivit på bussen och åkt några minuter ropar Saga högt och utan förvarning (så jag hade kunnat tysta henne);

- Hallå busschauffören! Stanna bussen, Wille har bajsat!

Människor vänder sig om i bussen, tittar och skrattar, busschauffören tittar på mig i backspegeln och jag skakar nekande på huvudet, fortsätt du köra!
Vänder mig om till Saga och säger att Wille inte alls har bajsat, vad har du fått det ifrån?

 - Det är lugnt, det var bara en liiiten fis! gapar hon lika högt och tydligt som innan.

Nu skrattar hela bussen och när pensionärerna går av tackar de Saga för ett gott skratt, så gott hade de inte skrattat på länge sa de.

När vi kommer hem så busar vi lite
innan vi klär på oss och går till affären och hämtar ut 3 paket som kommit.

På vägen hem traskade vi bland höstlöven och stormös


När vi kom hem började vi med att slita upp paketen, jag var 100 på att det var ett regnställ till Wille och ett höstset till Saga, men det visade sig vara Bamse overallen till Wille istället. Sprajlans ny med lapparna kvar fyndade jag för 200 kr och sedan var det höstsetet till Saga. Super söta conversekängor å allt kostade bara 130 kr :-) *nöjd*

  

Nu behöver barnen inga mer kläder till vinter och det känns jätte skönt!

Min egna auktion på en mobil gick ut idag med. 710 kr rikare är jag och jag begärde bara 1 kr för den *hihi*

Det tredje paketet innehöll party lite ljus från charlotte, med juldofter. TACK!

Allt som allt en toppen dag! Nu ska jag kolla Efterlyst å se om det är några bekanta ansikten ;-)

Kommentarer
Postat av: emma

Hon är så himla go eran Saga. När jag läste om händelsen på bussen så rös jag och började nästan gråta när jag skrattade för det var så roligt och fint ändå =)

2008-10-22 @ 22:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0