Trevlig dag och ny vagn igen

Fick sms av Johanna tidigt på morgonen och vi åkte ner till stan och tog en fika på Herberts, vi skulle egenlitgen lekt på lekplatsen före men det var så kallt och jag hade glömt mina vantar så Johanna och barnen var snälla nog att skippa lekplatsen och fika på Herberts med en gång i stället. Mina händer tackar er ;-) Väl på Herberts var det ett barn som klätt ut sig till spindelmannen som skrämde slag på vår lille Wille, han var jätte rädd och tårarna rann. Bäst var att vara i mammas famn då, Saga var inte heller sådär överförtjust hon tyckte han va ful (dräkten då alltså).


Jag rusade iväg från Herberts i god tid till bussen, Johannas mamma hade kommit med så jag lämnade inte min vän ensam ;-) Men när vi kom fram till busshållsplatsen så visade det sig att jag läst fel i tidtabellen och det var nästan 40 minuter tills nästa buss kom, eftersom det fortfarande var svinkallt tog vi vår tillflykt till biblioteket:
  
Det är alltid lika uppskattat av våra barn att få komma till bibblan, Saga älskar att bläddra bland böckerna och Wille han bara går omkring och tittar på alla olika saker som barnen har gjort, här står han under katten findus på cykel :-) Saga lånade iallafall en Pippi bok, Wille lånade en bok om traktorer (så sött han valde den själv) och jag lånade två böcker av A.Lindgren som jag tänkte jag skulle läsa för barnen; Draken med de röda ögonen (favvobok som barn) och I skymningslandet. Den sistnämnda har jag inte läst så det ska bli spännande, en föreläsning i skolan gav oss fakta om att nutidens barn endast får ca 15 min om dagen då någon läser för dem - det är skam - hur kan man inte hinna läsa för sina barn? Det förstår jag inte.

Väl hemma satte vi igång med pumpan, det var inte så svårt som jag trodde och det gick fortare än vad jag trodde, resultatet blev över förväntan, nästa år blir det ett lite svårare mönster, det här är karvat för hand i stundens hetta. Barnen hade roligt och i morgon ska vi så pumpa frön i barnens fönster :-) Pricken över i så hängde vi girlanger i taket..hihi
  

  
Resultatet av pumpan;



Gästerna kom och åt och vi hade trevligt, de skulle vidare på bio så det blev ingen lång stund och det var tur för barnen var trötta. Så trött att en liten flicka somnade brevid mig i soffan :-) Hon har de senaste två nätterna sovit mellan mig och Andreas för hon har velat det, vi tycker att det är mysigt och hon är så snäll så och sover så stilla att man märker inte ens att hon ligger där, kanske bär jag in henne till oss när jag lägger mig annars blir det hennes egen säng, men hon är lite varm och har kanske lite feber så det blir nog vår säng ändå ;-)



Ja...andreas har fått sin vilja igenom och nu blir det en ny vagn igen, vi säljer Racen och köper en lite mindre och lite smidigare. För att ha som komplement till UJ för den kommer jag aldrig att sälja, den ska nästa barn åka i :-) Å jag måste säga att jag har hittat den ultimata vagnen, den är snygg, robust, man fäller hela sittsen och inte bara ryggen, levereras komplett med regnskydd, myggnät, suflett, båge, shopping korg och skötväska. Styret är svängbart och suffletten går att höja i takt med att barnet växer.
VOILA:

Wille kommer bli stadens cooling i den här, den blir superliten när den är ihopfälld och den fäller upp sig själv med en knapptryckning,  å nu vet jag var alla tänker...att den är svindyr, men icke... 

 Nu ska jag sitta uppe å vänta på Andreas så han kan få sin present...å nej det är inte vagnen...haha

Kommentarer
Postat av: zzara

nej som tur var så gick jag efter första halvan. hade inte klarat av o höra om Gerd hit o dit.. haha =)

Självklart tar jag med de jag inte tycker e bra i paperet som skickas in.. de fick höra både de ena o de andra. asg fler som gör det så gör det du me så kanske de reagerar... =) cool pumpa!!

2008-10-31 @ 23:57:31
URL: http://zzarazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0