friskt väder ute

Och vi har städat inne, sovrummet har fått sig en genomkörare idag. Behövdes verkligen, speciellt eftersom vi har en säng med sex stycken fasta lådor under så det samlas en massa damm under sängen och det är ganska mycket meck med att komma åt under med dammsugaren.  Egentligen så gillar jag inte alls att städa men jag bli knäpp om det är för smutsigt, stökigt gör ingenting alls men när det är grusigt och dant så blir jag knäpp. Tyvärr är detta en kamp som jag aldrig kommer att vinna i ett hushåll med två små barn och en stor hund.

Efter lunchen gick vi till affären och köpte det som fattades i kylskåpet, alltid någonting som fattas även om man tycker att man tittade efter ordentligt förra gången vi handlade. Det var fantastiskt friskt ute och det känns verkligen att hösten lider mot sitt slut, luften är kallare och klarare och jag kan inte längta mer till jul än vad jag redan gör :-) Morfar har lovat en traditionsenlig gammeldax julafton eftersom Leon aldrig har firat jul. Kommer att bli så mysigt.

GLÖM INTE ATT STÄLLA TILLBAKA KLOCKAN I NATT; 03 BLIR 02 :-)       

Väl hemma tog jag in vår rutchkana så barnen fick åka lite, de hade jätte roligt och Wille klarade, efter några försök, att klättra upp själv, jag fick givetvis stå bakom för jag var nervös att han skulle ramla bakåt innan han åkte ner. Jag ville så gärna få detta på kort så jag ställde Saga bakom Wille och sa att hon skulle passa så att han inte ramlade bakåt medan mamma tog ett kort. Vad som hände sedan förklarar varför mitt kort inte blev bra...Saga puttar Wille nerför rutchkanan, kortet blev super suddigt men jag tycker ändå att man ser hur livrädd Wille ser ut, men det var nog inte så farligt för han skrattade gott när han kom ner.

haha blir så full i skratt när jag ser den

  

Wille har på sig en Tiggerdräkt som han fick på sin födelsedag utav farbror Niclas och Maria, inköpt på EuroDisney Paris. Supersöt är han i den, lille solstrålen.

Jag lovade Saga att lägga in bild på 3D pusslet som vi pusslade innan, hon gillar att titta på bilderna på bloggen så det är bästa att jag gör som jag blir tillsagd ;-)
  

Nu börjar alla inbjudningar till diverse pyssel/bak/glögg kvällar droppa in. Först ut detta året var pysselkvällen hos Dahlmans...ska bli mysigt. Tänkte annordna en glöggkväll i år, ska bli mysigt. Vi bor lite trångt bara, men finns det hjärterum så finns det, ja ni vet :-)



Kommentarer
Postat av: johanna

Hejsan, haft en bra helg? vilket pissväder... tänkte jag skulle baka i veckan, ska vi slå ihop oss?? Det blev ju aldrig av sisst.

Ja ja vi hörs väl, Vore annars kul om ni hela familjen kom ut en kväll på en fika bara.. kram

2008-10-26 @ 08:18:07
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: johanna

På tisdag blir det jättebra, Ska fixa hem ingredienser då med... Noel fyller ju på onsda, och det vore jättekul om ni vill komma på torsdag, kul o träffa alla samtidigt ju..

Vi kan väl höras imorgon kväll.. kram

2008-10-26 @ 15:01:51
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0