Usch

Vad min magen bråkar med mig nu, får masa mig iväg på undersökningen snart men jag avskyr alla undesrökningar som har med magen att göra, finns inga trevliga sätt att undersöka magen på! Jag sitter iallafall i köket och håller på med bilderna från igår och fick ett tips av Sara att göra bakgrunden svartvit och Wille "i färg". Så här blev resultatet :-)

Jätte fint! Tack Sara :-)

Andreas dator har lämnat in så vi har bara min just nu, därför blir bloggandet lite begränsat nu eftersom vi är två om datorn. Egentligen ska jag inte sitta här och skriva eftersom jag borde göra färdigt mitt idrottspaper men det är inte lika roligt..haha..Men jag måster berätta om tidigare idag när Andraes stod och lagade mat och jag lekte med barnen i vardagsrummet... Jag fick iallafall för mig att jag skulle tända lite ljus och hälla på sådandär "lukta gott olja", Ni vet man har ett värme ljus i botten som värmer oljan i en, i brist på annat ord, skål ovanför och så ska de ljuvligaste aromer sprida sig i rummet. Och så gjorde jag med, men visste inte riktigt om det skulle vara bara olja i skålen eller olja blandat med vatten, så jag började med bara några droppar olja.

Andreas är nu färdig med maten och när han kommer ut i hallen säger han på bredaste skånska:

- Ånej, shit asså, vad e det som luktar?!

Han går sedan runt i vardagsrummet och sniffar i luften, allt medan jag skrattar så jag inte får fram ett ord.

- E de liniment?

Gissningarna är många och jag får fortfarande inte fram ett ända ljud, bara skrattar åt sambon som smyger runt i vardagsrummet och sniffar i luften.

 - Fan va starkt! Mina ögon tåras!! Här går ju inte att va, va e de som luktar?!

Jag lägger armen om hans hals och hulkar fram mellan skrattanfallen att det är svår nya vardagsrumsdoft!

-Å så fan heller, går ju inte att va här, se hur mina ögon rinner.

Historien slutar med att ljuset blåses ut och kommer nog inte att tändas igen, jag kan hålla med om att det var ganska starkt, kanske passar bättre på dass :-) Det var givetvis roligast om man var med men ååå ett gott skratt förlänger livet och jag tror inte att det skulle vart lika roligt om Andreas inte hade haft sin breda skånska dialekt!

Å btw JAG KLARADE TENTAN!! WEEEHA!

Imorgon blir det förhoppningsvis Borås för att träffa Linda, det var så länge sedan nu och jag vill verkligen träffa henne. Sedan på kvällen blir det familjen Engman, mat dricka och spel, jag köpte ett nytt spel på GeKås igår så det följer självklart med!

(något som är en riktig nagel i ögat är att jag inte får texten vänsterjusterad efter jag lagt in bilden, någon som vet vad jag gör för fel? Eller som har samma problem?)

Johanna!
Var tvungen att göra Noel i Villervalla dressen med! Hur cool blev inte han? Förlåt att jag tog en bild utan att fråga...

Kommentarer
Postat av: johanna

klart du får ta bilder när dom blir så fina.... vill haaaaaaa.....

kul att vi ses imorgon, här finns massa vin till oss.... kraam

2008-11-06 @ 22:07:54
Postat av: zzara

Det blev ju superbra!!!

2008-11-06 @ 22:14:47
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: lottis

hej gumman, grattis till tentan!!

jag kan riktigt tänka mig hur kul du hade med doftljuset hahahahaha , allt blir så mycke roligare på skånska

vi ses snart hoppas jag

många kramar från lilla mig i helsingborg

2008-11-07 @ 12:22:33
Postat av: Emma.

haha. jag skrattade lika mycket igen när jag läste om andreas som jag gjorde i telefonen. Ni är la för goa :D

2008-11-07 @ 16:51:59
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Buffie

Aaaa...va kul att du hittade mig..=)

Kan säga att jag kan se Andreas framför mig när han står med sin måttliga blick och undrar vad det är som luktar. skrattar Jag och Mange läste det ihop och skrattade som f-n..=)

Hoppas allt är bra med er och vi kan träffas snart.

Pussa barnen och krama gubben..=)

2008-11-07 @ 18:49:40
URL: http://buffie.blogg.se/
Postat av: johanna

2008-11-08 @ 11:00:47
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: johanna

ho ho.. varför kan inte jag sno bilden på Noel från dig, ja vill ju så gärna ha den....

ja ja ja e kass på detta me datorer tror ja..

kul att du sålde vagnen med ju... grattis, eller du ville ju egentligen inte men du kan ju alltid köpa en ny sen när de e dags igen..

ha de o tack för igår, de va trevligt..

2008-11-08 @ 11:03:23
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: johanna

ja klarade det, ha ha men det går bara om man tar den efter man gått in på kommentarerna av nån konstig anledning... ja ja nu har jag den allafall, hoppas de va OK???

kram kram

2008-11-08 @ 11:16:44
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0