Så var semestern

Ja...det var verkligen en sällskapsresansemster från början till slut. "det hade blivit en bra film det här" - Johanna, när vi äter mat på vägen hem...

Men vi tar det från början....
Vi startar vår resa på tisdag morgon kl 09, med vi menar jag Andreas, mig själv, Saga, Wille, min lillebror Fredrik, Gabriel, Johanna, Melwin och Noel. Planen är att sträck åka till High Chaparall och sedan på kvällen fortsätta till stugan utanför Motala.
 Fredde, Gabriel, Noel och Wille framme på HC, får väl säga att Tivolit var i sådär bra standard, det mesta gnisslade och skumpade och ingen av de anställda pratade svenska...en man pratade engelska...annars var det rumänska som gällde. Vi tittade på en vilda western show och en indian show, Saga fick en cowboy hatt och en indianskrud  jag och johanna fick sedan för oss den tveksamma iden att vi skulle följa med ut i skogen och rida...Man var tvungen att ha tre års ridvana minst för att få följa med och jovisst det har vi ju...vi har båda ridit i ungefär 10 år, men inte på 4 år...Nåja det är väl som att cykla tänkte vi och anmälde oss. Vad de inte sa var att jag och J skulle få de största hästarna i stallet...jösses när jag såg Shakira..."jag kommer aldrig komma upp var min första tanke...men det gick och vi hade super skoj!!  Ni sre hur stora de var om ni jämför med det första hästen...

väl framme i stugan hamnade barnen i säng och vi "vuxna" spelade spel och hade trevligt till långt in på natten. På bilden kokar M & S soppa, de fick inte gå ut utan flytvästar då stugan ligger endast 3 meter ifrån sjön. Vädret var lite sisådär och A &G som lovade fisk till middag varje dag fick inte någon alls :-) På kvällarna tjuvfiskade killarna kräftor och när de vittjade tinorna kl 04 var där ett 30-tal *mums* De kokade vi och frös in och ska ha på kräftskivan längre fram....
Vi hann med mycket under dagarna i stugan, bland annat var vi på Tynnereds marknad, som sägs vara Sveriges största marknad, jag höll på att få spelet på allt folk som trängdes och jag tyckte inte heller att de sålde så mkt annat än strumpor...men nu har vi vart där iallafall...jag fyndade en King bok för 25:- så jag är nöjd...
¨På torsdagen började vi känna oss alltför trångbodda och bestämde oss för att hyra en stuga närmare Kolmården. Sagt och gjort, vi packade bilen tidigt fre morgon och begav oss sedan till Kolmården, första tog vi bilsafarit...underbart vackra djur...lejonen var grymt fina...
Man fick inte stanna bilen under färden och givetvis bestämde sig Wille för att bajsa 3 ggr av den mer flytande konsistensen...medan våran bil stank av bajs, blev M kissenödig och fick kissa i en mugg...det var kaos men under kontroll...

 kollar noshörningar

När vi gick förbi en tomhage påväg till elefanterna sa Fredrik att här bodde det Surikater det var han helt säker på.
-"Jag skulle vilja se den Surikaten som skitit den bollen", sa G och pekade på en jätte hög med avföring (samtidigt som han gjorde en imitation av hur det kunde sett ut) folk runt omkring oss började skratta och Fredriki blev pionröd i ansiktet...hehe...ja..kanske mkt roligare när man var där ;-)
Vi kollade sedan på delfinshowen och S sa att hon ville bli delfinskötare när hon blev stor *gulligt*
När parken stängde begav vi oss till den nya stugan vi hyrt som vi skulle åka färja till...Måtro S tyckte det var häftigt att åka "bil på havet"! Första stugan gick vi in i och bakade ut (i princip)...den var sjukt gammal och Andreas sa att han hade inte kunnat sova bra där...Stuga nr 2 var mycket bättre med bastu och badtunna (inte för att vi nyttjade något av det men ändå... ;-) Vi spelade spel och drack gott. Och skeptikern Andreas kanske började tro på spöken... (även denna stugan var gammal och Kmärkt) A var nämnligen säker på att han hörde en duns och någon som sa AJAJAJ..så han flög upp för trappan där jag låg och nattade alla barnen, men jag hade inte hört någonting och inget barn hade trillat i golvet...
G i köket i den senaste stugan. Ser lite sur ut...
På morgonen var det dax för hemfärd men vi bestämde oss för att gå på tropicarium innan vi åkte så vi packade bilarna
Vissa bilar var fullare än andra....

helt trollbundna av hajarna innanför glaset

Kl 20 på kvällen var vi hemma efter många långa mil, godisstopp (kallade mutstopp om ni vill) och en krock (vår bil givetvis, vems annars?). Vi lämnade av Fredrik hemma hos pappa & Gisela och hälsade snabbt på Leon (vår kinesiska utbytesstudent från Shanghai) han verkade super trevlig och var på något skumt sätt lik min äldsta lillebror Niclas....
Vi stöp i säng och dagen efter åkte vi hem till J & G och kollade på bilder från semstern.

Även fast vi hade en hel del otur under färden så kunde vi inte haft bättre semesterpartners, det kändes inte som om vi umgåtts en hel vecka och bott så tätt in på varandra, vi hade super roligt och kommer absolut att göra om det...vi har redan en hel del planer på g.... =)

Ha de gott alla bloggläsare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0