Puh vilken dag!

Vi steg upp vid halv åtta och åt frukost, sedan packade vi in oss i bilen och åkte till mormorn. Barnen började genast att baka jordgubbscupcakes medan jag och Nemo gjorde oss iordning för en långpromenad. Vi gick ner till stan - runt fästningen och sedan hem igen. Det var så vackert nere vid havet, men kylan bet ordentligt i låren!

Vårt vackra kallbadhus!


När vi äntligen kom hem igen ringde telefonen, det var Lovisa som undrade om hon fick komma över och leka med Saga och det ville ju Saga så gärna. Jag hann inte ens lägga på telefonluren innan det ringde på dörren. Utanför stod Olivia och ville leka med Wille! Det kunde ju inte bli bättre. De kom vid 12 och åkte hem kl 18 - då hade de hunnit leka, busa (med många tillsägningar från mamman), bada badkar och titta på film.

Jag å andra sidan, jag hann med både att dammtorka, dammsuga, vattna blommor, moppa golv, förbereda maten, tvätta och hänga upp 3 maskiner tvätt (så nu är tvättkorgen tom 1-0 till mig!) och städa Sagas rum (när Saga och Lovisa badade). Idag har verkligen vart en sån dag när jag njutit utav att gå omkring hemma, städa och fixa iordning. Vissa dagar så tycker jag att det är hög mysfaktor på det och andra dagar står det mig upp i halsen :)

Imorgon blir det träning igen. Core och spinning på Friskvågen. Det blir också middag hos morfarn som är en mästare i att laga mat så jag kommer verkligen att behöva träna innan jag åker dit! Nu ska jag passa på att mysa lite med barnen innan de ska i säng. Sedan ville grannen att vi skulle se på Melodifestivalen tillsammans - har aldrig vart något fan av just det. För många deltävlingar, andra chanser, kval - ja jag vet inte allt. Men jag får väl ge det en chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0