LCHF frallor

Jag fick ett recept från Emma att testa, ett LCHF bröd utan nötter. Jag tröttnade ganska fort på brödet fullt med nötter, visst det är gott men jag saknade själva "brödkänslan" om ni förstår vad jag menar? Så imorse åkte jag och barnen till ICA och handlade Pofiber och Fiberhusk (det står bland de glutenfria varorna så slipper ni yra runt).

125g Pofiber
4 tsk Bakpulver
1 msk Fiberhusk
salt
8 st ägg
2 dl grädde
1 dl creme fraise
4 dl riven ost

Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt sedan ägg, grädde, cremefraise och riven ost.

Låt stå och dra i 15 minuter.
Sätt ugnen på 200 grader.
Rulla 12 frallor. Ett tips är att doppa händerna i kallt vatten mellan varje rullning så klibbar inte degen så mycket plus att fröna lättare fastnar på bullen (jag använde linfrö som garnering)
låt bullarna stå i 20 minuter (de ska få fin  gyllene färg)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det heter Sweetly Broken :)

2012-02-20 @ 16:59:07
URL: http://kajsaji.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0