En helt underbar dag!


Jag slutade tidigt idag och idag var en sådan dag när man inte kan komma ifrån jobbet fort nog. Vet ni känslan? När man vill komma hem så fort som möjligt så det känns helt olidligt att behöva vänta 5 minuter tills kl slår 13.15 och man får gå hem.

Så fort jag kom till förskolan sprang vi hem och tog på oss regnkläder och stövlar. Jag hade världens överraskning till barnen och de var så spända på vad det var för något! Jag tog en snabb sväng med Nemo så han fick bajsa (fortfarande väldigt dålig i magen) men när vi kom tillbaka så satte han sig vid bilen och visade så tydligt som bara han kan att han minsann också ville följa med. Så det fick han - jag ångrade det bara lite eftersom han aldrig är tyst! Överraskningen blev super och de blev helt till sig, Wille frågade flera gånger om de verkligen fick gå ut på isflaken?!? ♥

Visst ser det häftigt ut? Det var skithäftigt!!

Vi hade med oss picknick och satte oss på ett isflak ganska långt ut och mumsade. När man såg ut över havet så såg man hur isflaken längre ut rullade upp och ner på grund utav vågorna som gick inunder. Det var mastigt! Den enda som förstörde var såklart Nemo som inte uppskattade att ligga still på ett isflak medan vi åt när han dessutom inte fick någonting! Vi hade det så skönt, vi var alldeles ensamma på stranden och temperaturen höll sig runt 5 plusgrader!



Efteråt gick vi och hälsade på Stormvinden.
Deras föredetta ansvarsfröken Ann blev så glad när vi kom att hon började gråta, vilket givetvis resulterade i att jag också började gråta och så stod Saga & Wille där och såg på oss två som om vi inte var riktigt kloka :) Men å vad jag saknar Stormvinden, jag vill vara 3 år och gå där ;) Vi bestämde att vi skulle komma och hälsa på när det blev lite varmare och då skulle vi äta mellanmål tillsammans! Det ser vi verkligen fram emot!

Väl hemma igen blev det lek på gården eftersom alla barnen var ute. Och det i sin tur resulterade i att vi blev bjudna på kvällsmat hos nr 17 (de åt hos oss igår). Så skönt det var att sätta sig vid ett dukat bord, barnen uppförde sig bra och det var inget gnäll alls när vi skulle hem, yeay! Somnade gjorde de som små grisar och de kan de behöva för imorgon blir det en lååång dag på förskolan och en ännu längre dag på jobbet för mamman och pappan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0