Djupa funderingar som skär i mammahjärtat

Ikväll vid läggdags satt jag hos Wille för att säga godnatt när han helt plötsligt säger:
- När jag är vuxen som du så kommer jag vara ensam...
- Hur menar du nu? frågar jag
- Då kommer jag vara helt ensam. (nu börjar även tårarna trilla) För då kommer du och pappa ha flyttat ifrån mig.
Ja där brast en liten bit utav mitt mammahjärta. Jag förklarade att han aldrig kommer vara ensam för vi är en familj och kommer alltid att vara en familj, vad som än händer. Och att han aldrig behöver flytta ifrån oss om han inte vill och vi kommer då rakt inte att flytta ifrån honom! Det är många stora tankar som rör sig hos honom just nu - på gott och ont.

Annars idag så har jag hunnit med en fika hos min finaste vän Lottis och deras söta Felicia. Hon växer ju så det knakar och charmar vem som helst med de leendena. Det är alltid så skönt att träffa Lottis, jag mår så bra efteråt även om vi bara ses en kort stund. Och en kort stund var det verkligen då jag var tvungen att åka och träna (ja jag var tvungen, längesedan nu) det blev 40 minuters spinning och nu är jag så glad över att jag gick dit. Jag mår alltid så mycket bättre när jag tränat, både psykiskt och fysiskt. När jag kom hem hade pappa A lagat oxfile med klyftpotatis och till oss hade han gjort en god blomkålsgratäng. Nu sitter jag och päser i soffan men måste masa mig ut i tvättstugan och hänga upp tvätten. Men hinner nog läsa lite bloggar först :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Där brast en bit av mormorshjärtat oxå :(. Han är ju bara så goooo våran Wille <3

2012-02-23 @ 11:02:03
Postat av: Josefine

Åh lille grabben. Jag tänkte faktiskt på det där igår, den dage Freja börjar prata om sånt får man nog tänka till lite extra bland svaren. Men ditt svar var ju väldigt fint och bra. =)



Åh så gott med kycklingsallad! Gott gott!

Nja jag trovdes ju inte jättebra på det stället. Men kan tänka mig komma tillbaka till enheten så vi får se. Jag har inget fast tyvärr men får leta här under våren. =)

2012-02-23 @ 13:01:28
URL: http://daggdroppe.se
Postat av: lottis

tack vännen för besöket, alltid lika mysigt att träffas. Får bli snart igen <3

2012-02-26 @ 14:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0