Midsommarafton

Vilken helt perfekt midsommarafton vi hade igår, solen lös och värmde oss och vi var ute från kl 10 till kl 20. Men vi tar det från början:

Kl 07 slog Wille upp sina blåoch frågade som vanligt "Kan vi gå upp nu?". Det är bara att masa sig upp även om vi alla andra gärna hade legat kvar i sängen. Men det var bra att vi kom upp för vi skulle möta upp mamma vid möbelaffären så att Andreas skulle få en chans att se på soffan innan vi bestämmer oss och köper den. Andreas gillade den och på måndag efter jobbet så åker jag och min lillebror och hämtar den samt kastar vår gamla.  Andreas gillade soffan så på måndag bestämde vi att jag skulle hämta den efter jag slutat jobbet. Sedan bar det av till farmor och farfar och vi åt lunch ute i trädgråden, sill och potatis och till efterrätt blev det jordgubbar och grädde. Mums vad gott det var, jag åt alldeles för mycket och var tvungen att lägga mig på hamocken för att smälta maten ;-) Halv tre packade vi in oss i bilen och körde till Barnabro för lite dans runt stången, farfar stannade hemma tillsammans med vovvarna. När vi skulle sätta oss i bilen ville barnen promt att farmor skulle sitta i mitten där bak och när hon höll på att klättra in sa  Wille: "Hur går det farmor? Får du plats med den tjocka rumpan?"  Hahaha, vi kunde inte sluta skratta - vilken underbar kommentar!

Efter mycket lek med dans och bus var det dax att åka hem och väcka farfar ;-) Vi satte på kaffe och bakade en jordgubbstårta som vi avnjöt ute i trädgården, nu hade solen kommit fram på allvar så jag var tvungen att köra hem och hämta lite mindre varma kläder medan Andreas stannade kvar med barnen och förberedde för grillningen som vi skulle ha på kvällen. När jag kom tillbaka bestämde jag och farfar att vi skulle gå en promenad med hundarna. Å vad jag älskar det, vara ensam med farfar och få höra om alla hans äventyr som han upplevt (och fortfarande upplever!) ute på sjön. Jag får alltid ett och annat tips i "hur man får ett äktenskap att hålla för alltid" ;-) Han och farmor har trotts allt varit gifta i 56 år. Jag och Andreas siktar på att slå det :) När vi kom tillbaka var maten färdig och barnen jätte trötta, vi åt supergod flintastek med potatis och färsksallad. När vi satt ute och åt började de mörka molnen komma och vi hann precis äta upp innan regnet kom - vad är en svensk midsommar utan regn? Vi detta laget var barnen så trötta så vi satte på Snövit på TV:n och tittade en stund innan det var dax att bege sig hemåt.

Ja, det var verkligen en helt perfekt midsommarafton. Jag hoppas Er var lika bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0