Full rulle hela dagen

Idag smög jag upp före barnen och åt frukost. När kl var 07 kom Wille upp och han fick en flaska välling i soffan medan jag klädde på honom, Saga fick vi väcka en halvtimme senare vi upprepade samma procedur. Kl 08 väckte vi pappan och jag gick ut med Nemo medan barnen gosade i sängen. Sedan styrde vi kosan mot Brunnsberg och plockade upp Mormorn, färden fortsatte sedan mot Ullared och Gekås.

Det var nästan folktomt där inne och vi var ute igen på under 90 minuter. Då fick jag handlat skidställ (termobyxa & jacka) till mig och Wille, 2 underställ till barnen och 2 till oss föräldrar, fleece jacka till Andy, Saga & Wille, raggsockar, 2 par vantar, 2 fleeceset med byxa & tröja till barnen(perfekt över underställen), 7 par strumpor, nya tuschpennor & målarblock till barnen och en jätte söt vår jacka till Saga. Och nu till det bästa av allt...det kostade under 900:- Älskar när Gekås har rea, då är det rea att tala om!

När vi var klara så var det dax för en tidig lunch och såhär fint hade det gjort på Gekås fiket:


Barnen hade jätte roligt, som ett fräscht Herberts helt enkelt!

När vi kom hem stannade vi en stund hos mormorn innan vi begav oss hemåt för att packa upp alla inköp. Gabriel ringde och vi bestämde att vi skulle sätta på takboxen senare idag. Medan vi väntade på fam. Engman förberedde jag maten, packade lite inför tisdagen, tvättade två maskiner och städade barnens rum.

Vi mötte upp Engmans på parkeringen och körde hem till morfarn för att sätta på boxen på KIA:n. Det krånglade lite eftersom KIA:ns takräcken var lite bredare än normalt. Men nu sitter den där så det är en sak mindre att tänka på! Vi styrde kosan hemåt ganska direkt därpå och satte på maten och fortsatte att tvätta.
När maten var uppäten var klockan så mycket att det var dax för lite kvällsmys i soffan och sedan läggdax för barnen. Andreas kom hem vid 20.15 så jag hann precis visa kläderna jag köpt innan det var tid för mig att åka till jobbet. Då överraskade min käre sambo mig med att ha köpt ett par Shepherd fårskinnstofflor som ska värma mina frusna fötter - underbart!

Nu jobbar jag och ska stänga ner datorn, tror inte det kommer vara så mycket tid för den inatt!
GODNATT !!

Inga mer frusna fötter!

Hittade en underbar bild från en promenad med Nemo:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0