Underbara vår!

Nu är det väldigt längesedan som jag bloggade, igen! Men våren är kommen och vi försöker ta tillvara på varje dag.
Jag har även tagit tag i min vikt (på riktigt denna gången!) jag gör någon form av träning varje dag, om jag inte har någon lust alls kör jag bara 20 minuter pilates det räcker. Det är kontinuteten som är det viktiga! Varje lunch på veckodagarna tillbringar jag i gymmet, jag cyklar fram och tillbaka till skolan (=1,6 mil) och på helgerna går jag på pass eller springer om Andreas är ledig. Jobbar han blir det power walks med syskonvagnen, eller cykling med barnen i kärran bakom. NU jäklar ska kilona bort!!! =P
Såhär röd i ansiktet är jag efter varenda pass, matchar jackan bra! :)
Men det har givit resultat, jag kommer nu in i mina jeans i stl 29!
Det är bra pepping, fortfarande är det 10 kg som ska bort men nu känner
jag iallafall att jag nog kan visa mig i Bikinisarna på semstern i maj, men
jag kommer nog kasta ner baddräkten iallafall - för att vara på den säkra sidan :)
Iallafall (som ni ser på bilden) är det för första gången på många år som jag klär
mig i jeans och kort tröja, har ju bott i pösiga kläder för att dölja magen, nu är jag ett steg närmre att våga klä mig i jeans och kort tröja igen =P


I lördags packade vi in oss i bilen och styrde kosan mot Öströö fårfarm där vi mötte upp Charlotte och Albin för lite fikamys i gröngräset. Det var första gången som vi träffades med barnen och de lekte väldigt bra tillsammans. Jag och Charlotte tjatade på en hel del vi också. Wille var lite feg i början men när han såg att Albin flög upp för kullarna tog han mod till sig och tog sig både upp och ner på egen hand!

(bild lånad från Charlottes blogg - sitter på min lilla data utan tillgång till alla bilder)

Direkt efter Öströö åkte vi till Haborgs djur och Kul och lekte och grillade korv med mormorn och dennis, alla bilder därifrån ligger dock på den stora datorn som jag inte har nu, kanske kommer jag ihåg att lägga upp dem en annan dag.

På söndagen var det dax för första ridlektionen för barnen. Wille ville inte alls rida, men jag sa att han var tvungen att prova en gång iallafall sen fick han bestämma sig för om han inte ville fortsätta. Han accepterade detta och genomled 30 minuter på Taras rygg. Ungefär var femte minut frågade han ridläraren om det var slut nu? Det enda han tyckte var roligt var när ponnyerna pruttade - då skrattade han så gott! Han är verkligen en fullvärdig medlem i "K&B-åldern" =)
Saga älskade det och fick lära sig att styra ponnyn genom att rida slalom - nästa vecka blir det uteridning och då ska jag cykla dit med barnen i kärran *motion,motion*


William på Tara


Saga på Bambina
(bilderna är från mobilen därav den dåliga kvaliten)

Nu ska jag fortsätta titta på TV sedan blir det att försöka plugga lite.
Sov gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åhh va duktig du är och så slank du blivit! Vadå 10 kg till, då försvinner du väl!?



Tack för en jättemysig fika i gröngräset!

2010-04-15 @ 09:34:33
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: zzara

Superduktig!!!

2010-04-15 @ 14:54:29
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: emma

vad kul att höra att ni är nöjda med nemo:) jag glömde säga till dig att jag hade han lös medans jag plockade i ordning när vi var klara, och han sprang omkring och kom när jag ropade. Han var jätte duktig, med överdrivet mycket beröm och tjoande och godis så ;) har ni tränat inkallning kanske? Jag har ju inte svarat på det du skrev på fb så jag gör det här, jag är gärna med. Vi kan ju prata om det i veckan:) puss på dig.

2010-04-17 @ 22:55:11
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0