Sirius

är förnamnet på min nya medicinläkare. Varför kan jag inte bara få en läkare som heter Lennart, Martin, Rune eller något annat svenskt? Nu låter jag väldigt fördomsfull och det är jag kanske med, men samtidigt så har jag inga bra erfarenheter utav utländska doktorer, de jag har träffat har jag haft svårt att förstå på grund av språket. Jag tvivlar inte alls på något sätt på deras kompetens men om man skall arbeta som läkare i Sverige borde väl ett av grundkraven vara att man behärskar det svenska språketi tal och skrift?
Ta bara den läkaren jag träffade på akuten förra veckan som ville att jag skulle äta (och skrev ut) 400 tabletter inom loppet av två veckor? Som dessutom skrev i min journal: "har svårt att förstå patientens behov utav att kunna gå". Skulle inte Ni också tappa förtroendet ganska snabbt då?
Men jag ska försöka att inte dra några förhastade slutsatser, Sirius kanske är en hejjare på det svenska språket, men det är tur att han inte heter Black i efternamn för då vettefasen om jag hade gått....

...Sirius Black...


Kommentarer
Postat av: Charlotte - Fyrklövern

Jag förstår dig precis!

2009-10-26 @ 07:23:41
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: j

Det finns i menyn där du skriver inlägget du vet precis ovanför där man kan ändra stil tii fet osv där i nedersta raden ganska lång åt höger finns det en liten icon. trycker du på den kommer de fram en massa figurerhehe hoppas du fatta.

2009-10-26 @ 08:23:59
URL: http://peachpenny.blogg.se/
Postat av: Emma

haha. din stackare, tur med efternamnet där! hoppas det går bra trots hans namn :)

2009-10-27 @ 08:56:52
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0