A really bad day

2010-09-01

Idag har jag haft en riktigt dålig dag, hela dagen har jag haft en dålig magkänsla, som om jag glömt bort något som jag borde gjort eller ska göra. Vi åkte iallafall hem till mamma och hämtade upp henne och sen begav vi oss till staden å shoppa skor till barnen och mamma. Och vet ni vad? Alla vi kom hem med skor, till och med jag fyndade ett par knallröda för 150:-. Saga blev överförtjust i sina eftersom de var glittriga och blinkade när hon gick :) Wille hittade ett par knallröda bilskor (kanske inte de snyggaste i mitt tycke men han var bestämd och det är bättre de får något som de gillar och faktiskt kommer att använda) Så nu saknar vi bara termobyxor till Wille, och vinterkängor till Saga, vinterjacka till mig och fleecejacka (att fästa i hans jacka) och skor till Andreas. Sen är vi all set for the winter :)

Vi började med en sväng på torget och gick sedan vidare genom varenda skoaffär i Varberg. Vi lunchade i solen på torggrillen och samtidigt ringde Johanna och sa att de var lediga när vi planerat åka så nu ska jag boka stugan imorgon och sedan blir det att planera, det blir en kort tripp men ack så skönt att komma iväg till lugnet :)

 

Vindruvepaus på torget

 

Vi tog en välbehövlig mellispaus på torget, rakt ner på marken satt vi och smaskade vindruvor. Jätte goda kärnfria ekologiska druvor köpta av en tant på torget. Riktigt mysigt var det.

Imorgon ska jag springa iformloppet, hjälpe mig :) Men jag känner mig laddad och ska bara springa 5km så det är ju ingen lång sträcka. Jag hoppas på att det ska bli en fin kväll med tjejorna och en upplevelse som man kommer minnas, synd bara att Emma inte kunde följa med, kanske nästa år Emma?

Ne, nu ska jag fortsätta läsa den spännande boken: Pedagogens inre rum :/ Kan jag inte bara vara klar nu??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0