Påskdagen

Den firade vi i hemmets lugna vrå. När jag var ute och gick med Nemo på morgonen träffade vi på självaste Påskharen! Han lämnade en karta och bad mig överlämna den till Saga och Wille. Självklart gjorde jag det och det blev genast diskussion kring kartan!


Det var riktigt kallt ute och vinden ven kring öronen men vad gör det när man har en äggkarta att följa?!? Sagas ledtråd var träd och Willes stenmur. Ett stort plus (tyckte Påskharen) var att Saga numera kan läsa det underlättar en hel del. Efter ca tio minuters promenad kom vi fram till kryssen på kartan. Dax att börja leta!


Det tog inte många minuter att gissa äggen och nästa år får Påskharen faktiskt liv att glömma den lite svårare tyckte Wille. När vi kom hem öppnade vi äggen och det var Lego i, friends och chima.
Medan barnen byggde ihop Legot kokade jag äggen som vi skulle måla till påsklunchen hos farmor och farfar. Där var även min farbror och mina kusiner. Det blev en riktigt mysig förmiddag.

Kvällen spenderade vi hemma framför en film med hemmagjord pizza. En mysig påskafton helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0