Växer som ogräs

Det gör barnens fötter. Nästan inga skor passar och absolut inga vår /sommar skor. Så direkt efter jobbet åkte hela familjen ner till staden för att köpa skor till båda barnen. Vi landade på intersport där Wille hittade en par snygga Adidas (nedsatt pris) och ett par salomon (halva reapriset). Perfekt! Två par skor under 400:- Wille sliter nämligen håll på sina skor, byxor you name it, så han behöver verkligen skor. Så kom vi då till Saga som vet precis vad hon vill ha och inte ha! Ett par röda Converse, nej sa jag, ja sa pappan... Vem som vann? Se själva...



Jag förlorade alltså det slaget!
Efter staden åkte vi och fikade hos farmor och farfar, jag tog en promenad hem med Nemo och sedan blev det en kaffe ute på gården med grannarna. Halv fem cyklade jag till gymmet för 60 min Step med Malena - det var kul men svettigt.

När jag kom hem var här fullt ös. Lucas var här och badade och de hade så mysigt alla tre, jag hörde deras skratt hela vägen ner till köket. Nu ligger de små och sover så gott och jag ska göra dem sällskap. Men först vill jag slå ett slag för mitt jobb. Jag älskar mitt jobb även om jag ibland blir tokig och ibland nästan tappar tron på mänskligheten (aldrig barnen) men idag var en fantastiskt dag. I skogen, strålande sol, fågelkvitter och glada barn. Jag njuter verkligen, hur många kan ha naturen som sin arbetsplats?

I skogen med underbara barn och fina kollegor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0