Nu måste väl ändå våren vara på väg?

Idag väckte sambon mig kl 09 och frågade om jag ville att han skulle köra mig till mamma så att jag slapp gå dit. En promenad hade nog gjort mig gott efter Sofias groggar men jag var inte i fas nog att tacka nej till en skjuts. När jag kom hem till mamma skulle de precis gå ut med Trassel (som för övrigt är den fegaste katten som finns, håller sig alltid intill oss och behöver inget koppel). När vi var ute med Trassel kom Helena med finaste katten Disel...ååå vad jag vill ha en katt när jag såg honom. Det är något speciellt med katter, det är synd att vi bor som vi bor... :-(
 
Ser Ni Disel? Hans majestät som går som om han äger världen :-) Nedan är Trassel som är på spänn
24/7 för allt är en potensiell dödsfara. Han var max 50cm från oss hela tiden.
 

När katterna var färdigrastade så promenerade vi ner till stan och tog en lunch på Torggrillen. Vi gick en svängom på torget och sedan in på H&M för Wille behövde nya jeans, han sliter alla sina jeans så att det är hål på knäna och man kan bara laga till en viss gräns sedan går det inte mer. Så han valde ett par gröna och ett par blå. 
Saga som älskar kläder, hittade en hel massa på rean och fick 2 par strumpebyxor, en tjocktröja, en kjol samt ett par jeans för bara 150:- så hon fick det (även fast alla pengar kommer slukas utav bilen ;-)
Jeansen hon har på bilden ovan är också nya och enligt henne, senaste modet med mönstrade byxor, pratar man så när man är 7år?
Jag vill minnas att jag inte började bry mig om att köpa kläder förens jag började högstadiet.
 
Vi vandrade runt på staden en stund i väntan på bussen och det var ett hemskans liv, Bois spelade mot Gais idag och staden var full med skräniga (och fulla) supportrar, Bois vann med 3-1 så jag kan tänka mig att det blir livat i staden ikväll för de som går ut. 
 
Mina favoriter är nog faktiskt de randiga strumpebyxorna och de svartvita jeansen. 

Nu ligger barnen i soffan och kollar på fångarna på fortet, jag sitter vid datorn med en kopp kaffe, snart kommer pappan hem och han kanske vill se en film med mamman när barnen lagt sig? Hoppas kan man iallafall. 
 
Nemo har föresten fått någon form av hosta under dagen. Kan hundar få hosta? Alltså vanlig hosta inte kennelhosta, det verkar bli bättre när han är ute i friska luften, får hoppas att det bara är nått hårstrå i halsen som irriterar nu har det vart lugnt några timmar så förhoppningsvis är det över nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0