Golfkul

Idag har barnen spelat golf för första gången eller ja spelat och spelat, försökt träffa bollen är kanske en mer passande beskrivning. Jag tyckte nog att det var lite i svåraste laget om man aldrig hållt i en klubba innan. Med svårt menar jag att man ska träffa en nätkorg, ca 50 cm i diameter, och som är placerad 3m framför. Det hade inte jag klarat iallafall! Men det var heller inget barn som klarade det så det blev iallafall ingen press på att få i bollen ;-) Sen skulle de lära sig slå ut, det var en man som hette Janne som höll i det, han var riktigt bra, pedagogisk som tusan och tog på ett roligt sätt ner det till barnens nivå genom att prata om bla elefantsnablar, riktigt bra var han, nästan så jag blev sugen på att prova själv ;-)



Saga förvånade får jag säga... Koncentrerad och målmedveten, hon fick till och med till det så vissa bollar (av någon anledning vill jag hela tiden skriva kulor) flög som i en båge i luften och inte bara susade fram längs gräsmattan som om man hade sparkat på dem ;-) Wille sloknade efter en timme ca men det var kallt och svårt, men han ville prova igen nästa söndag :-) Efteråt bjöds barnen på korv med bröd, en riktigt mysig dag med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0