God kväll

Jag orkade inte cykla imorse, när klockan ringde 0430 och jag tittade ut genom fönstret och såg att träden böjde sig i vinden och regnet smattrade mot rutan, var den varma sängen alltför varm och skön för att lämna. Istället sov jag en timme till och tog bilen till jobbet. Ibland får man unna sig.

Jag hämtade barnen tidigt och vi åkte direkt ner till gymmet där jag gjorde ett pass på 45 min mage och rygg. Saga och Wille satt och kollade smurfarna under tiden.



Såhär bra kan man ha det när mamman tränar...
Efter gymmet svängde vi inom hajen för att köpa köttfärs till kvällsmaten. Där sålde de ut lite ledsna rosor för 20:- jag köpte, å åkte hem, snittade om och satte i vatten, det blev härligt och de kommer säkert så veckan ut. En billig humörhöjare!



Eftersom det är måndag så är det gymnastik men det blev lite strul för oss då Wille inte ville gå och eftersom pappan jobbar så hamnade vi i en knepig sits. Som tur är har vi fantastiska grannar som Saga kunde åka med och jag och Wille kunde stanna hemma i lugn och ro.
Jag bestämde mig för att göra pannbiffar med mango chutney i, blomkål, stekt lök och champinjoner. Det blev riktigt gott och medan jag lagade mat sysselsatte jag Wille...



När maten var i magen och Saga kommit hem röjde jag av i köket medan jag lyssnade på dokumentären om dioxinfisken i Östersjön. Fy fan rent ut sagt!

Efter diskning, tvättning, dammsugning och den obligatoriska plockningen sjönk jag ner framför tvn och fick då genast en kompis



Nu är jag helt slut och ska sova, imorgon blir det cykling - inga ursäkter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0