4 November 2012

Idag tog vi en sovmorgon ända till kl 08.10, härligt! Vi gick upp och jag hann knappt klä på mig innan det ringde på dörren och vem stod där om inte farmor & farfar! Barnen blev överlyckliga och vi åt en lång och god frukost tillsammans. Pappan åkte iväg till jobbet nästan med en gång de kom, tråkigt, men jobba måste han :-}
 
Efter frukost upptäckte jag till mitt stora förtret att Nemo hade kissat på vår fina gråa ryamatta uppe i hallen på andra våning! What?!? Ska han börja kissa inne nu? Han har ju för tusan precis blivit frisk i sin mage så han slutat att skita inomhus!! Så det var bara att släpa ner mattan i badkaret, spola med vatten och skrubba med ättika för att få bort den satans lukten! Sedan in i torkskåpet (här tackar jag min lyckliga stjärna för att vi bestämde oss för att behålla torkskåpet och inte köpa en torktummlare, den hade aldrig svalt mattan) på med högsta värme och sedan fick jag börja dammsuga eftersom, som ni alla säkert förstår, när du vänder en ryamatta uppochner så rasar all världens skit ur den och hamnar precis överallt!
 
Äger Du en ryamatta? Då vet du att de luktar lite konstigt när de är nya, liksom packeterat, kemikaliskt på nått sätt. Inte världens trevligaste doft men som tur är försvinner den när mattan luftats. Men vet du vad? Den lukten kommer uppenbarligen tillbaka när mattan är blöt och värms upp, dessutom så luktade den även blöt varm matta med en touch av 24%-ig ättika och en gnutta hundkiss. Denna doft spred som via vårt nya ventliationssystmen i hela huset! Ljuvligt och jag som inte alls är känslig för lukter!
Men jag vann. Jag passade på att kasta in en maskintvätt och hällde i extra mycket sköljmedel, när mattan var klar körde jag tvätten i torkskåpet och en fräsch doft av äpple spred sig i huset, ett par doftljus i vardagsrummet tog död på den sista odören från mattan.
 
Nu har jag legat på alla 4 med rumpan i vädret och näsan i mattan och jag kan ärligt säga att lukten av Nemokiss är borta! Yes! Ättika is the shit!! Nu kommer Nemo även vara förvisad från ovanvåningen när vi inte är hemma och vi håller alla tummar vi har att detta var en engångförtelse för att han tyckte mattan luktade och att han inte gjorde det för att han börjar bli gammal och har problem med blåsan!
 
Saga och farmor passade på och pussla lite. Wille är ju som vanligt måttligt road utav pysslandet, han vill leka eller spela Nintendo, annars kan det va :-) Våra gäster åkte vid tre och jag satte barnen i badkaret medan jag lagade maten. Nu är vi mätta, goa och glada och doftar gott ;-}
 
 
 
Hunden som för dagen är i onåd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0