Jag är klar!

Vågen visar numera 65kg till mina 175cm! Woohoo! Så jäkla bra, det har jag firat genom att trycka godis hela helgen ;} Jag trodde aldrig denna dagen skulle komma, speciellt inte när vågen i december förra året visade på 78kg! Ska vi räkna tillsammans? 78-65=13kg minus på 5 månder! Allt tack vare LCHF ♥ (och motion såklart). Men de första veckorna med LCHF/NCHF var jag en soffpotatis men kilona rann av ändå.

Jag har varit hos läkaren kontinuerligt under dessa månader (av andra anledningar) och då bett dem även mäta mitt kolestrol (eftersom många påpekar att en highfat kost höjer det onda kolestrolet i kroppen) men alla mina värden har blivit bättre sedan jag började med LCHF och mera motion. Vilket är bevis nog för mig att LCHF fungerar och är bra för mig och för min kropp! Sen kan alla andra säga vad de vill, men jag tror inte att det är bra för kroppen att äta för mycket kolhydrater och absolut inte processade kolhydrater! Sen är det inte bra att äta för mycket fett heller, utan man måste hitta en balans som fungerar för sin egen kropp, i mitt fall ett väldigt lågt intag av sammansatta kolhydrater och absolut inga processerade kolhydrater. Sedan fuskar jag också med de sistnämda (som jag skrev ovan så har jag tryckt godis hela helgen) men jag äter det inte varje dag, endast en gång i veckan - där ligger skillnaden.

Jag är klar, men är jag nöjd? Absolut! Viktmässigt är jag nöjd och vill inte gå ner mer, men jag vill bli lite fastare, speciellt kring magen (hur många vill inte det?). Och då är det träning som gäller, men jag har ändå krympt en hel del, är ni intresserade av att veta hur mycket? Här kommer det [jodå jag var lite fläskig när jag vägde 78pannor]

MIDJA: 84-75= -9cm
ÖVERARM: 28-26= -2cm
BRÖST: 100-90= -10cm
LÅR: 59-56= -3cm
VAD: 37-37= -0cm
ÖVER NAVELN = 103-93= 10cm

Som Ni ser har jag en del kvar på magen som måste bort om man skall följa riktlinjerna. Då ska man som kvinna ha ett mått över naveln under 80cm, så jag antar att det är coreträning som gäller från och med nu :) Denna viktresa har lärt mig känna min kropp mer, vad den vill ha och vad jag ska undvika eftersom det tömmer mig på energi, jag kan till och med säga att "ja, jag gillar min kropp nu!" Och det vet jag inte om jag någonsin har sagt.

Och vad vore ett viktblogginlägg utan före och efter bilder?


Kommentarer
Postat av: Anna (din fd granne)

Hej, har läst din blogg men varit otroligt dålig på att kommentera men nu måste jag verkligen- grattis!!! Fin du e o bra jobbat!!! =) Jag gick ner mkt efter Leo snabbt och det är en otrolig lättnad, I know =)

2012-06-03 @ 21:29:43
Postat av: Lina Johansson

HEJA HEJA du är så jäkla grym ! :)

Fy fan va bra jobbat, jag är så stolt över dej.

Du är superfin, låt magen vara som den är. Det ska synas att 2 hjärtegull har legat där inne !

2012-06-03 @ 21:30:41
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: Mamma

du är SÅ J....à duktig:-)))

2012-06-03 @ 21:41:08
Postat av: lottis

du är alltid fin!! så duktig du är!! wohoooooo <3

2012-06-04 @ 07:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0