Helgen

har som vanligt gått alldeles för fort. Men vi får väl börja från början. I fredags hade vi planeringsdag på jobbet och direkt efter det åkte jag till simhallen och simmade 1km, det gick bra, 3 minuter snabbare än förra gången. Men jag är duktigt nervös inför VOW den 28 juni. Jag ska köpa en såndäringa snygg näsklämma så jag slipper få upp vatten i näsan. Efter simningen åkte jag till mormorn och hämtade barnen, de hade vart nere på staden och köpt en försenad morsdagspresent till mig, en parfym som jag har önskat mig. Goa ungar (och mormor). Tyvärr var vi tvugna att åka till Hajen och handla lite, barnen var mer än lovligt dryga där och hade tusen gånger mer energi än mamman...

 

På lördagen bestämde vi oss för att ta en sväng ner till torget för att se om jag kunde hitta en plånbok. Jag har nämnligen lyckats med konsten att backa över min plånbok så att dragkjedjan gått sönder. På torget hittade jag iallafall precis en sådan jag var ute efter och den var billig med!

Vi bestämde oss för att äta lunch på Campino, eftersom jag hade en gratis måltid där (sedan de sjabblat med min beställning förra gången, fick en kebabrulle ist för en falafelrulle), vi fick inte ens betala för drickan, det kallar jag bra service!

Wille i sin nya keps på Campino!

Efter en god gratislunch gick vi ner till invigningen av den nya lekplatsen, där fick vi festis och fika, även det helt gratis =D Det var inte många kronor som gick åt den dagen, det gillar vi :} Lekplatsen lämnade dock lite att önska...den var fin, väldigt fin, men så liten? Barnen hade roligt iallafall och jag njöt av det fina vädret. Varbergs konstpedagoger var där och erbjöd barnen att pyssla tillsammans med dem. Självklart så ville vi det!

 

Söndagen bjöd på lika fint väder. Jag hann fixa i trädgården innan förkylningen slog till med full kraft, nu sitter jag i soffan och väntar på att klockan skall gå så att jag kan gå ut med Nemo och sedan lägga mig. Jag måste bli frisk, har inte tid att vara sjuk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0