Förskoleavslutning och Akuten

Usch, idag har jag haft en riktigt dålig dag på jobbet, det var ett under att jag höll ihop :}
Jag gick lite tidigare, vi hade nästan inga barn alls kvar och jag kände att jag var bara tvungen att komma därifrån, så 20 minuter innan jag slutade satte jag mig på cykeln och styrde kosan mot Coop för att handla till barnens förskoleavslutning kl 17.

När jag kom hem låg en utslagen liten kille i soffan tillsammans med pappan. 39,0 visade termometern trots både alvedon och ipren...

en utslagen hjälte ♥

Medan pappan och Wille vilade i soffan gick jag och Saga ner till förskolan för picknick och dans kring midsommarstången. Det var helmysigt, men kan det vara annat? Strålande sol och massa goa grannvänner?

 

 

Vi hade lyxat till det och tagit med oss honungsglaserade revben - mumma tycker både mamman och Saga

 

Fröknarna fick en fin present

 

Saga och hennes två killar Elliot och Oliver (de lämnar sällan Sagas sida - så underbart söta ♥)

 

När vi kom hem mötte vi pappan och Wille i bilen och då var de på väg till akuten eftersom Willes feber bara steg. Självklart så blev jag jätteorolig och när jag blir orolig blir jag rastlös, kan inte vara still och bara vankar omkring, så jag frågade Saga om hon ville cykla med mig till affären och hämta ut ett paket. Ni kan ju gissa vad svaret blev? :} Vi köpte även en Cola och en Fanta till Wille om han skulle vara sugen på det.

Kl 21 var de hemma igen, proverna var bra bara en väldigt elak basilusk. Så nu är jag helt slut, barnen sover som grisar och jag ska krypa ner mellan dem, imorgon väntas det VAB för min del - inte mig emot =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0