Hurtta regnoverall

Ja det har vi införskaffat till Nemo! Och den fungerar alldeles utmärkt! Vi var ute en 4km runda imorse i spöregn och Nemo var torrare än jag när vi kom tillbaka hem.
Är han inte grann Nemo? =D

Förutom en långpromenad i regnet har vi idag hunnit med att baka en kladdkaka att ta med till fikan senare i eftermiddag och barnen har målat sina gipsfigurer som vi gjorde igår. Tänk att det kan vara så roligt! Annars kan jag tycka att gips är lite meninglöst - när det är målat vad ska man göra då? Inte kan man leka med det för det är ömtåligt!
Sedan skall jag iväg och hälsa på Lottis, Benny och goaste Filippa. Hon ska få en hel kasse med kläder som jag rensade ut från vinden igår. Även lilla Lou fick en hel del. Så skönt att bli av med det som vi inte behöver. Vi hade en riktigt produktivdag igår vill jag lova. Jag och barnen städade förråd och vind medan pappan städade inomhus :)
Överallt blev det så fint! Nu är allt prydligt sorterat i märkta lådot uppe på vinden och där finns ingenting som jag inte vill spara! Så nu ska jag ge mig på farmor & farfars vind och flytta över våra saker från deras vind till vår. Och där vet jag finns en hel del skit! När vi hade städat klart blev det lite fika på gården med kaffe till de vuxna och varm saft till barnen. Vilket väder vi hade! Underbart! Och idag...regn.... FY!
Gipsmåladet tidigare idag. Saga ser hemsk ut men jag fick bara en bild. tyvärr verkar hon ha ärvt sin mammas skönhet på kort. Stackars barn!

Kommentarer
Postat av: mamma

han är hur fin som helst:))

2012-01-07 @ 19:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0