Första snön och ägg,ägg,ägg

Ja fy vad trött jag är på ägg! Imorgon skall jag verkligen åka och handla det jag behöver för att baka ett bröd. 2 kokta ägg varje dag till frukost i 8 dagar, å så någon omelett till lunch på det - usch och fy! Jag måste hitta något annat att äta till frukost! Allvarligt så kräks jag nog snart om jag måste äta fler ägg!

Idag har det vart en riktig skitdag med LCHF, nej jag har inte fuskat, inte den minsta gnutta är för motiverad men det hindrar mig inte från att sticka ner hela ansiktet i barnens godisskål och dra djupa andetag! Sockersuget har inte vart att leka med idag, men istället har jag tagit en bit mörk choklad och en näve valnötter - yummi :-/
Men inget fusk och det är jag stolt över, jag till och med PW 30 minuter på bandet!

Mellan varven har vi också vart ute idag och njutit av snön. Det har verkligen kommit mycket snö på kort tid idag. När vi var ute och åkte pulka i förmiddags var det nästintill barmark det såg nämligen ut såhär;
Efter en timme var vi kalla och blöta och gick in för att laga till lite lunch, idag gräddade vi plättar att äta och barnen åt som hästar. Jag gjorde en omelett (Javisst MER ÄGG!) med skinka och grönpaprika.

Stina kom och hade med sig lördags godis så jag gav barnen sitt och satte på en film uppe på Willes rum. Under tiden hade det börjat snöa! Oj vad de snöade! Så vi stängde av filmen och gick ut i snön och lekte istället. Alla var ute och lekte i snön, vi byggde gupp, snögubbar och hade snöbollskrig. Jag fick tom skottat uppfarten, gud så tungt det var!


2,5h senare....


Å så härligt det var med snön! Låt den nu bara ligga kvar!
Snart kommer världens bästa mamma hit en stund så att jag kan ta Nemo på en kvällspromenad medan barnen sover. Det blir ju lite bökigt när gubben inte är hemma. Vovven måste ju ut ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0