Dag 3 med LCHF/NCHF

NCHF är ju det jag gör de första två veckorna och det betyder att jag endast stoppar i mig max 30g kolhydrater/dag. Så att kroppen går in i ketos (ni får googla om ni vill veta) och använder fett som energikälla istället för socker.

Och det går förvånansvärt bra, maten är ju inga problem, men jag trodde att mitt sötsug skulle vara enormt vid det här laget? Ibland har det smygit sig på men då har jag tagit en bit 85% mörk choklad och då har det försvunnit (delvis pga att jag inte gillar så mörk choklad så jag har inget sug efter mera!). Min mage då? Jo den sköter sig än så länge. Ingen uppblåst gravidmage och inga gaser! Men jag tar inte ut något i förskott, min mage har lurat mig innan!
Jag vägde och mätte mig innan jag började och då (för 3 dagar sedan =D) vägde jag 72kg. Nu vägde jag mig idag igen trots att Katrin säger att jag inte ska göra det fören efter de första 2 veckorna. Men jag var bara tvungen eftersom det känns så konstigt att äta en massa fett. Så innan jag hoppade in i duschen idag vägde jag mig - om jag var nervös, eller det var spännande är nog ett bättre ord. Och vet ni vad? Vågen visade 70kg! Är det verkligen möjligt? Jag vet att jag har gått ner så mkt innan på så kort tid men då har jag i princip bara druckit pulver - nu har jag ju ätit massor! Och denna vikten var mitt på dan kl 15 annars väger jag mig alltid på morgonen innan frukost.

Så vill ni veta vad jag har ätit idag?
Till frukost åt jag 4 skivor bacon och äggröra på 2 ägg med en matsked vispgrädde i (som i receptet) men det kommer jag inte fortsätta med. Usch! Ingen vispgrädde i äggröran, det var inte äckligt men inte direkt något som jag vill äta igen...
Till lunch då?
Jo, en laxfilé, lite blomkål med tuggmotstånd, en liten sallad med ruccola, brie. På laxen hade jag riven ost och sedan klickade jag på en rejäl klick med creme fraise. Jag äter alltid på en liten tallrik men fyller den till max. Då får jag en lagom portion!
Efter lunchen hade jag lagat en LCHF chokladmousse som jag och Cecila smaskade på - den var sådär så jag åt inte upp min. Som jag skrev innan så är jag inte så förtjust i 85% choklad och det var det som den till stor del bestod av. Någon som vill ha receptet? Gillar ni mörk choklad så gillar ni denna :)

Det här med trötthet och huvudvärk eftersom jag inte äter kolhydrater känner jag inte alls av - än! Kanske kommer det, men hoppas inte!
Snacka motivation att tappa 2kg på 3 dagar! Frågan är bara om det är bra? Ju fortare du tappar detso lättare att gå upp igen heter det ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0