Sunday

Jag förstår inte varför helgerna alltid ska gå så fort? De verkar bestå av fredagkvällar och söndags förmiddagar, poff så var det söndag igen och man undrar vad det egentligen var som hände? Ändå slutade jag tidigt i fredags men det hjälper föga. Idag när jag vaknade så hade jag ingen lust alls att träna, jag ville bara ligga kvar i sängen men det är stört omöjligt med två pigga barn och en sambo som tjatar om all snö som kommit under natten. Men han är bra han, sambon. Han sparkade iväg mig till träningen och jag körde både Core och Spinning Activio. Det var skit jobbigt rent ut sagt, jag trodde jag skulle kräkas när jag hoppade av spinningcykeln.

tog en bild så att alla ni som säger "nu får du inte gå ner mer eller snart finns det ju inget kvar av dig" håller snattran, som ni ser finns det gott om mag/höft fläsk som väller över byxorna sådär lagom snyggt. Och jag har fortfarande ett midjemått över 82 så tysta tack!


När vi kom hem var det hög tid att laga lunch, och eftersom jag var vrålhungrig så fick det blir något lätt, nämnligen spenatsoppa till mig och blogpudding till barnen. Wille var modig och smakade på min utsökta soppa medan Saga vänligt avböjde ;) Efter maten gick de upp på sina rum och lekte och de leker faktiskt där än. Utan tjiv eller bråk där mamma behövs som medlare alternativt överkörare till någons fördel. Så jag har hunnit göra matlådor för måndag och tisdag, tvättat mina träningskläder, dammsugit och bakat ett nytt bröd. Eftersom Andreas numera äter "mitt" bröd så går det åt dubbelt så fort!

Nu måste jag lägga in tvätten i garderoberna och sedan är det hög tid att bege sig iväg till morfarn och Gisela. Saga har gjort så fina alla hjärtansdag kort som hon ska ge till dem. Jo föresten, jag passade på att ta ett kort på Kallbadhuset igen idag (jag älskar att fota kallbadhuset, det kan bara inte bli dåligt - inte ens med en iphone4 kamera)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0