Måndag 13 februari


Varje måndag öppnar jag förskolan och just denna måndagen hände något helt otroligt, det skulle komma 18 barn idag men 10 st var sjuka i hög feber. Och många var även sjuka på Plankton - helt sanslöst! Så det slutade med att eftersom vi endast hade 8 barn så tog vi på oss massa kläder och gick iväg till pulkabackarna och åkte hela förmiddagen. Vi hade jätteroligt, man ser verkligen barnen på ett helt annat sätt när man har mindra grupp än när man har 21 barn! Så vi hade det väldigt mysigt men jag hoppas verkligen att det inte är influensan som har slagit till på vår förskola, men det verkar inte bättre...

När jag kom hem satt resten av familjen och åt lunch. Vi tog på oss och gick ut och lekte i snön, vi åkte pulka och lekte kurragömma :) Mina älskade trollungar var de är roliga att vara tillsammans med (oftast då!). Vi var ute och njöt i nästan 2h för sedan var det hög tid att gå in för de var kalla och jag skulle ner till Friskvågen och spinna. Jag bytte om snabbt och hann ner lagom till att biljetterna släptes, när jag var i omklädningsrummet såg jag en förälder som hade haft sin dotter hos oss innan och när jag hejade kom hon fram och gav mig världens kram och berättade hur mycket hon och hennes dotter saknade mig! Kan man bli annat än glad för något sådant? För tro mig, det är inte guld och gröna skogar att arbeta som förskollärare! Vissa föräldrar är det verkligen svårt att förstå hur de tänker eller menar! Sidospår! Jag träffade Kim och vi tog varsin spinningcykel, spann 40 min och sen hem igen.

De finaste ungarna i världen!


Nu sitter jag i soffan men träningsvärken from hell och önskar att jag kunde gå och lägga mig. Klockan är inte ens 20 på kvällen och jag sitter här och önskar att jag kunde lägga mig. Kanske kan jag det med, Andreas skall till Gabriel för en film kväll och min plan var egentligen att ligga i soffan och titta på det okända. Jo föresten jag fick mina glasögon idag, men jag är tveksam. Eventuellt skall jag byta till ett par andra men jag får suga lite på det, återkommer om den saken!

Ha en super fin kväll! Nu blir det en kopp the för det känns som om min hals börjar spöka igen och det har jag verkligen inte tid för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0