Fritids!

Det gick bra, jag fick positiva vibbar av hela stället. Deras verksamhet verkar genomtänkt och välarbetad, personalen var synkade med varandra och de lade stor vikt vid leken, utevistelsen och att "lära genom konkreta upplevelser". Så nu känns det lite bättre....för mig ;-D
Saga då? Jo hon tyckte det var roligt och kände ju många vänner sedan innan. Hon var lite tyst och blyg men det ser jag inget konstigt i alls, vem hade inte vart det?

Vädret har varit fantastiskt idag så vi har spenderat dagen på gården hängandes med 31:an. Det har varit väldigt lugnt med barn på gatan det sista. Antar att många gjorde det mesta av semestern och nu är det många som gått tillbaka till jobbet.
Vi fick iallafall städat och dammsugit lekstugan så nu är den fin igen, imorgon skall vi tvätta fönstren och spisen, kanske kan vi få upp brevlådan också...

Annars då? Jo Wille hittade på sitt första riktiga bus (som vi vet iaf) nämligen bullkrig ! Han och lucas hade fått kanelgifflar till fika hemma hos Lucas och sedan ska W ha frågat om de skulle ha bullkrig! Det var kanelfläckar på tapeterna och mosade bullar i soffan!! Jag har lite svårt att ta in detta, min lugna Wille? Bullkrig? Say what? hursomhelst så erbjöd jag mig hjälpa till och städa men det hade Anna redan gjort. Wille skämdes som en hund så jag tyckte inte jag behövde skälla mer, men jösses? Bullkrig? Vad fick han det ifrån?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0