Nu börjar vi om igen

Med NCHF, efter påsk så kan det behövas :) Men så gott det har varit med bröd, smågodis, potatisgratänger och janson. Som vanligt är det inget kul de första dagarna eftersom jag har lyckats bygga upp mitt sötsug igen genom de hundratals smågodisar jag stoppat i mig :}

Så jag började dagen med att cykla till jobbet. Det var en otrolig motvind, cykeln gick på lägsta växeln och ändå var det jättetungt. På detta hade jag kastvindar från både öst och väst som flera gånger gjorde så att jag styrde från asfalten och ner i gruset! För att göra det hela ännu lite roligare lade vädrets makter till ett horisontalt spöregn utformat så att så mycket som möjligt skulle komma i anskitet! De 3 minuterna jag lade på att sätta på mascara på morgonen var totalt bortkastade eftersom mascaran hade lagt sig som en svart lipliner när jag var framme - assnyggt! 7,6 km och 45 minuter senare, kl 07:31, 1 minut efter jag börjat jobba var jag framme, genomsvett, blöt, trött och på riktigt dåligt humör! Jag avskyr att cykla i motvind!

Det var relativt lugnt att jobba eftersom det är påsklov och många är lediga. Och kl 16 var det dax att cykla hem igen. Tro det eller ej så hade vinden faktiskt inte vänt (!) och det hade slutat regna. Så vägen hem gick lätt och på dryga 22 minuter. Båda barnen stod redo att städa hos marsvinen när jag kom hem så det gjorde vi! Sedan lagade jag mat. Dubbel uppsättning matlådor till mig och Sofia, nu ligger de små och ska sova och jag inväntar pappan som är och tränar. Då ska jag åka och ha egen tid - på Hajen!


Kommentarer
Postat av: lottis

du är så jäkla duktig gumman!! Saknar dej, hoppas allt är bra <3

2012-04-11 @ 10:53:57
Postat av: ENDENISE - a mama's story

sv: minitävlingen är avslutad och vinnarna finns nu uppe tillsammans med en ny omgång! :)

2012-04-11 @ 14:16:36
URL: http://endenise.se
Postat av: Kim

Du anger det i ruta 1 Resor till och från tjänst!

2012-04-11 @ 17:07:46
URL: http://kimnylin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0