Nu börjar vi om från början

Jag ska verkligen bli bättre på att uppdatera här, inte bara för er läsares skull utan även för min egen och barnen skull, detta blir ju som en slags dagbok över deras barndom. Det finns företag som trycker pocketböcker av bloggar och det hade verkligen vart jätteroligt, speciellt för barnen att ha att se tillbaka på :) Så jag får helt ta reda på vad det skulle kosta att trycka en sådan bok, säkert inte jättebilligt men det kan ju vara värt det? :)
Idag har jag jobbat hela dagen, jag cyklade till jobbet, dryga 8 km, sen gick jag 3 km på rasten och nu på kvällen var jag ute med grannfrun och traskade 5 km i rask takt. Så jag har verkligen fått min motion kan jag säga, och det märks på vågen också, nu har jag gått ner 7,5kg och har bara 4,5 kg kvar till min första målvikt. Sen får vi se hur jag känner då om jag vill fortsätta ytterligare några kg eller om jag känner mig nöjd!
Idag när jag har jobbat så har Andreas och barnen hängt med grannfrun och deras barn.
Wille stannade hemma hos dem när Saga och Andreas var hos tandläkaren. Saga fick mycket beröm för sina tänder vilket jag blev jättelättad över, för visst händer det att vi slarvar, tex om vi har vart bortbjudna en kväll och kommer hem sent. Tandläkaren berättade också att Sagas 6års tänder har börjat komma upp och det var hon mer än lagom stolt över ;)
När de kom hem från tandläkaren så bestämde de sig för att gå upp till Grönsakslandet. Saga, Wille och Elliot cyklade medan Andreas och Kina gick medan lilla söta Vidar fick åka vagn.
Hela glada gänget Elliot, Saga, Wille, Vidar och Kina


En liten liten, men ack så söt, del av Liegatangänget (det finns 17 barn till på gatan =D)

Det gick jättebra för våra barn att cykla och jag hoppas att de snart vill lägga av stödhjulen, våra barn är ju väldigt försiktiga och vi vill inte "tvinga" av dem stödhjulen (även om mamman har jättesvårt för att de har stödhjul). Väl framme på Grönsakslandet handlades det en hel del go frukt, som det tjuvsmakades på vid en lekplats på vägen hem.

Å så synd det är att jag missar sådana här dagar tillsammans med familjen! Men men jag fick iallafall hela eftermiddagen och kvällen tillsammans med dem. De kom och hämtade mig på jobbet eftersom Andreas bokat en klipptid till sig kl 17 och räknade med att jag var hemma till kvart i fem. 15 minuter att cykla 8 km? Njae...så han fick hämta mig.
När vi körde in och parkerade på gatan kom lille Vidar springade så fort jag öppnade dörren och gav mig världens kram :) Jag vet att jag har sagt det tusen gånger innan och kommer säkert att säga det tusen gånger till men vi bor verkligen på en helt underbar gata. Det är alltid någon vuxen ute på gården som man kan prata med och ofta är det grillning tillsammans (ute) och är det inte grillning så har någon med sig kaffe och the ut för att bjuda de andra på!
Idag spelades det innebandy på gården och alla var med (men inte alla fastnade på bild)
Gunga är också en favorit :)
Vi fuskade lite idag och åt nygräddade våfflor till middag (jag vet, det är ingen middag, men ibland får man fuska - inte jag dock jag fuskade inte). Vi fick även Elliot som middagsgäst och när de ätit klart så ville de dansa i vardagsrummet medan jag plockade iordning. Vid halv sju kom Kina, Vidar och Jimmy och stannade på en kaffe, det märktes när barnen började bli trötta så då gick de hem medan ja stoppade mina guldklimpar i sängen. Andreas kom hem vid halv åtta efter sin träning och då var jag snabbt över hos Kina för att fråga om hon skulle med på en kvällspromenad, jag älskar när luften är så kall och klar, då vill jag bara vara ute!
Så hon stoppade Vidar i vagnen och vi gick en 5km runda.
Nu sitter jag i soffan medan Andreas kollar på en väldigt dålig film och jag ska gå och lägga mig, imorgon börjar jag tidigt. Jag funderar på att cykla, men frågan är om jag är lika sugen på det imorgonbitti =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0