Måndag igen

Ja, vart tar veckorna vägen? Jag har iallafall ingen aning, känns som om det var alldeles nyss som vi skrev på kontraktet till huset och nu har vi bott här i 3 månader! Mycket har hänt på gatan sen vi flyttade in, två barn har fötts, lilla Alex och lilla Maja. Lekstugan har fått både väggar och tak. Och tack vare Gabriel så har vi nu en grind på baksidan :}
I veckan kommer också Hantverkare hit och fixar det som behövdes göras på huset, det är bara små saker, men om man har en timtaxa på 600:- så blir det mycket pengar ändå. Lite tänkte jag att jag kunde göra själv, som att isolera krypgrunden, men jag drar mig för att gå ner där. . . Hua, vem vet vad (vem?) som finns där? Å då tänker jag på äckliga 8-beniga varelser!
Idag på jobbet så gick vi som vanligt till stranden med alla barn, vi gör det på måndagar och då har barnen med sig egen matsäck (frukt+vatten). Jättemysigt verkligen! Det är underbart att vara ute!
Jag presenterade ett förslag för mina kollegor häromdagen om att införa "strandlunch" på fredagar. Då kommer vi att gå ner till stranden vid niotiden, sedan kommer maten (alltid soppa på fredagarna) ner till stranden och vi äter ute i våra kåsor! Trodde jag skulle få jättemothugg utav mina kolleger men det togs emot med glädje! Woohoo! Ett steg närmre mot att göra vår verksamhet till "I Ur och Skur" :}
Saga och Wille hade även de haft en bra dag på deras förskola, förutom att Saga alltid säger att det är två tjejer som retar henne. Så typiskt tjejor tänker jag samtidigt som jag bara vill sula tag i de två töserna och säga dem ett sanningens ord (den mindre pedagogiska sidan av mig som talar ;}) Istället så tog jag upp det med Sagar fröken och hoppas att de kommer ta tag i det, annars kan jag lova er att jag kommer att ta tag i det. Det värsta jag vet är barn som är medvetet och utstuderat elaka mot andra barn!
När vi kom hem så packade vi in Nemo i bilen och åkte till hagen där han träffade en labradorhane som ville leka med honom, så nu ligger han trött och go vid mina fötter. Jag och barnen har precis ätit färdigt och nu ska vi snart göra oss iordning för natten, tror jag fuskar lite och bäddar ner dem i vår säng redan nu - ja, jag älskar verkligen att sova tillsammans - det är så mysigt!
Glöm inte att Deperate börjar imon !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0