Onsdag - mitt i veckan

Idag så var det jobb för mig, i vanlig ordning. Vi slog på stort och grillade korv ute tillsammans med barnen idag. Det är alltid lika uppskattat men man luktar ju därefter. Jag och Caroline lärde oss dock att vi måste sätta igång elden mycket tidigare :) Tur att vi har så tålmodiga och snälla barn!

När jag kom hem var det redan mörkt ute, nu börjar myshösten på riktigt. Barnen var ute på gården och lekte med sina kompisar. Många föräldrar var ute också så jag tog med mig en kopp ut och tjötade lite strunt. Vi mammor bestämde oss för att ta en promenad kl 21 ikväll. Nemo får även han följa med såklart. Det är alltid lika mysigt på våra promenader.

Jag bad Andreas att ta lite kort under dagen så jag hade något att visa er.


Tydligen så åt de fil och flingor till lunch.... [ehrm....] Ser Ni föresten att Wille är på väg att spilla? =D


De var i fårhagen och rastade Nemo ...


på lekplatsen ...


och kollade på Nisse och Brittas kvällsmat :)

Efter maten så bytte barnen om till pyjamas och borstade tänderna, detta helt utan gnäll eller protester. De till och med städade sina rum. Vet ni varför? Jo för jag mutade dem ;) Jag hann plocka undan disken, ladda en maskin tvätt och vika ihop den rena tvätten medan de höll på däruppe. Och när de var färdiga kom belöningen;



30 MINUTERS DATASPEL INNAN LÄGGDAX!!!

Nu ska jag hoppa in i duschen innan det är dags att samla ihop grannmammorna och ut och powerwalka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0