Fredag 2011.11.18

Idag jobbade jag kort dag, slutade redan halv ett och åkte för att hämta barnen, idag skulle vi ha med oss Olivia (en utav grannbarnen) hem från förskolan. Eftersom jag hade ett ärende i staden så packade jag in alla 3 barn i bilen och var ännu en gång tacksam över att vår bil utan problem sväljer 3 bilbarnstolar i baksätet, så jag slapp ha ett barn fram. Kan ni tänka er tjivet om vem som skulle sitta fram? Ja, precis, så nu fick alla sitta bak :)
Vi åkte ner för att leta efter en doppresent till Felicia som döps nu på söndag i Helsingborg. Jag och barnen skall åka ner, pappan får vackert stanna kvar och jobba.
Barnen var som små änglar, speciellt Olivia och jag tror att hon smittade av sig på mina två också för de var helt underbara, trots mammans velande i de olika affärerna. Jag köpte tillslut en byxa och en body, men ångrade mig så imorgon får jag åka tillbaka, lämna tillbaka och köpa nått annat. Jag vill inte ge kläder som lillskruttan växer ur lika fort igen! Hon måste ju ha ett minne av moster Lina :)
Eftersom barnen var så duktiga så fick de välja varsin liten glass på torggrillen, det är ju trots allt fredag och sedan åkte vi hem igen. Både Cina & Anna var ute med sina barn så även vi var ute en stund och pratade om ditten och datten. Men sedan ville Olivia och Wille gå in och titta på Bilar 2 medan Saga och Elliot sprang hem till Stina. Cina och Widar följde med mig in och Cina höll mig sällskap medan Widar satte sig i soffan för att se filmen tillsammans med de andra två.
Senare kom Olivias mamma och hämtade henne och Cina tog med sig alla barnen hem till sig så att jag fick städat, tvättat, gått ut med Nemo och lagat färdigt maten ifred. Tusen tack ♥ Barnen kom tillbaks när maten var framdukad och det var väl sådär (bacon och broccolipaj). Men jag tyckte om den iallafall. Efter maten gick barnen upp på rummen och lekte medan jag passade på att städa garderoben där uppe och sedan gick jag även på garderoben i hallen - kastade trasiga fingervantar och la dit tjockare mössor, fuskollar och raggsockar (solhattarna och glasögonen åkte upp på förvaring) så nu är vi redo för kylan och snön - snälla?


Galna busungar i trappan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0