Borta bra men hemma bäst ♥

Äntligen är vi hemma!
Fy vad det blåser, vi hade en händelserik hemfärd vill jag lova. För det första så var jag och Andreas mer än lovligt trötta på varandra efter 3 dyng på 30 kvadrat ;-) Vi kom iallafall överens om att stanna i Uddevalla på Torp för att äta och låta barnen springa av sig lite inne på Bauhaus. Å så mycket fint vi hittade till badrummen - men det får vänta, fast det är lika skoj att titta =D

När vi kom ut på parkeringen blåste det storm! När vi som bäst packade in oss i bilen så kommer det fram en kille till oss som säger att hans bildörr blåste upp rakt in i vår förardörr och lämnade världens buckla i dörren - suck! Men tack och lov för att det var en ärlig kille, han hade ju likagärna kunnat åka utan att vi nånsin hade vetat vem som gjort det. Vi fick iallafall fyllt i skadeanmälan och sedan styrde vi kosan hemåt.
När vi skulle köra på motorvägen så var det två rödljus som blinkade på varsin sida av avfarten. . .

"Vad betyder det? frågar jag Andreas"
"Ingen aning, svarar han, utryckningsfordon skulle jag tro. . ."

När vi kom på motorvägen så ser vi att vi är helt ensamma på motorvägen .... hmmm .... det kändes som om vi var med i en dålig skräckfilm! Tillslut så ser vi en ensam bil komma åkandes i motsatta körriktningen och DÅ kommer vi på att de blinkade rödljusen förmodligen indikerade att vinden var för stark och att bron var avstängd! Och minsann, så var det, men eftersom vi var på motorvägen och inte kunde vända så hade vi inget annat väl än att köra över och det gick hur bra som helst när vi körde i 50 km/h :)
Resten av vägen hem gick hur bra som helst. Jag slumrade till lite till och från och barnen var som små änglar därbak.

Nu sitter jag här och ska titta på Breaking Dawn, Andreas har åkt till Gabriel på filmkväll och barnen sover gott i sängen. Det ska bli sååå skönt att sova. Mindre skönt att jobba imon. Jag har verkligen kommit in i en vill-inte-jobba-bara-vara-hemma period. PÅ tal om det - gissa vem som är hemma igen?

Världens bästa Nemo!! Nu blir det till att dammsuga 2ggr om dan igen.

 

Å ett stort grattis till farfar Lennart som fyller år idag!!

[vi har försökt att ringa men Du var inte hemma]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0