Mulle och Knytte avslutning

Idag har jag vabbat med Wille men eftersom han inte har haft feber sedan igår morse så valde vi att gå på Mulle och Knytte avslutningen ändå. Fröknarna tyckta absolut att de skulle vara med :} Så Saga pep iväg med Mulle barnen medan jag var med Wille och Knyttegruppen. Vi hade det jättemysigt och jag fick återigen bevisat för mig att I Ur och Skur - pedagogiken verkligen är ett sätt att lära som jag vill att mina barn skall få uppleva!
Först så samlades vi i en ring och sjöng Knyttevisan, Knytte hade vart på dagis och lämnat ett brev som Maria läste upp, det var från Knyttes kompis citronfjärilen. Hon tyckte att barnen hade vart så duktiga när de går ut i skogen och plockar skärp så de hade gömt presenter till barnen någonstans i skogen. De hade skickat med en karta som vi följde ner till stranden, skatten var markerad med en kryss och när vi hittade det så fick barnen gräva i sanden och hittade tilllslut såpbubblor - en till varje barn!

Vi tog med bubblorna till Knyttekojan och provade genast att blåsa bubblor! Å så roligt barnen tyckte att det var. Sedan började våra magar att kurra och det var dax att äta den medhavda matsäcken :} Efter maten blev det mer såpbubbleblåsning, lek och bus. Väl hemma igen fick Wille motta sitt sista Knyttemärke och till hösten börjar han i Mulle, min stora stora pojk ♥

Vi fick vänta i nästan 30 min på dagis eftersom Mulle gruppen är ute längre och vi kunde ju inte åka iväg utan Saga! När hon kom tillbaka hade de fått diplom eftersom de slutfört sista utbildningsdelen i Hitta Vilse. I Hitta Vilse lär sig barnen vad de ska göra om de kommer bort, hur de kan hålla sig varma och hur man signalerar vart man är någonstans! Denna utbildningen är i samband med Polisen och Civilförsvarsförbundet och görs med alla barn i I Ur och Skur förskolor. Hur bra är inte det?!

 

Eftersom jag inte får lov att publicera bilderna från Knyttegruppen (jag har ju inte föräldrarnas tillstånd) så får ni nöja er med en bild på när vi var på väg hem igen!


Glada I Ur och Skur barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0