2011.05.09

Oj vad trött jag är, nu har jag jobbat 8 dagar på raken och har 4 dagar kvar innan jag är ledig.

Idag var en underbar dag på jobbet, kl 09 gick vi ner till stranden och var där i två timmar, vi fikade med bullar och alla barnen lekte i sanden och vi njöt av värmen allihop! Jag slutade tidigt idag eftersom det är måndag och åkte och hämtade barnen på förskolan. Sedan styrde vi kosan mot banken och lämnade uppgifter om husköpet! Eftersom det är rätt tråkigt på banken för barnen även om SEB har sattsat på fina barnleksaker så bestämde vi oss för att åka ner till Barnens badstrand och äta en glass.

Det blev inte mycket glassätande eftersom barnen upptäckte att SkräpMaja (en ful filur som finns i Mulle som bara skräpar ner vart hon än går) hade varit på straden och stökat ner! Så de satte genast igång och städade på stranden, det var lite synd att jag inte fotade all skräp som vi hittade på stranden och i havet! Bland annat låg fär i havet; en väska och två bilmattor! Usch jag blir så ledsen när jag ser hur människan skräpar ner :[ Fy! Vidare fyllde vi en påse med "vanligt" skräp; godispapper, burkar, plast, påsar m.m. Sedan släpade vi upp allting till papperskorgen och vi hade sådan tur att det kom en kommungubbe gåendes så vi sa till honom att ta med sig väskan och bilmattorna eftersom vi inte kunde kasta det i de vanliga soptunnorna och det lovade han att han skulle göra!

Försökte ladda upp en bild från stranden men min dator vill inte som jag vill :[ Den kommer via bloggmms senare ikväll.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0