Flyttat!

ja nu har vi flyttat in i huset och det känns helt underbart! Men vi tar det från början :}
Igår kl 09 mötte vi mäklaren och säljaren på banken och ordnade med alla papper, det visade sig att städfirman som flyttstädat vårt hus inte hade gjort ett bra jobb (trots att mäklaren haft dit dem två gånger!) så vi fick pengar från mäklaren som kompensation. Gott! De tusenlapparna gick rakt ner i semesterkassan!
Jag tänkte att hur illa kan det vara när en städfirma har varit där två gånger redan? Men oj! De har tagit badrummen och fönstren - men det var nog allt tror jag, helt sjukt.

När jag vandrade runt i huset hörde jag en bil som kom tutande och det var Gabriel och Andreas som kom med första lasset. 2 fullpackade bilar. Så det var bara att börja bära in. Tyvärr kunde jag inte hjälpa till så länge eftersom jag skulle jobba, men några lådor bar jag in iallafall :}

När jag väl slutat (ni må tro dagen var lååång) så var det dax för Andreas att åka till Göteborg och kolla på Iron Maiden. Medan han var ute så packade jag upp hela köket och även alla lådor utom 2 som jag inte riktigt vet vart de ska ta vägen än.

Många av grannarna kom och presenterade sig och berättade att med våra barn så blir det totalt 18 barn på vår gata under 10 år! Det känns så roligt! Bara idag kom det en flicka och ringde på för att fråga om Saga och Wille kunde leka. Tyvärr satt de i badet då men det är ju därför som vi flyttade - för att barnen ska få kompisar på gatan och bara kunna springa ut på lekplatsen. Detta känns verkligen helt rätt och jag är så glad över att vi fått möjligheten att köpa hus!

Nej nu ska jag inte sitta här mer (jobbar) men jag ska gå runt och fotografera så att ni kan få se lite bättre bilder.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åhh, det låter ju helt fantastiskt!

2011-07-02 @ 21:47:10
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0