För nästan 10 år sedan

eller rättare sagt när jag var 20 och det är faktiskt bara 9 år sedan ;) då läste jag iallafall en speciell bok som betytt en hel del för mig genom åren. En grej som jag tog till mig från boken var att skriva uppnåendemål på en tioårsperiod. Det vill säga att jag skrev vad jag vill ha uppnått i livet innan jag fyllt 30.
När jag skulle somna igår kom jag att tänka på den listan och letade upp den idag och vet ni vad? Jag har uppnått ALLA mål som jag satt för mig själv! Är inte det otroligt? Det var inte många mål, men det var relativt stora mål:

  1. Jag vill ha bott och arbetat i ett annat land i minst ett år - Jag har bott och arbetat i Bergen, Norge i mer än ett år!
  2. Jag vill ha träffat min livskamrat och han ska vara min trygghet - Jag träffade Andreas 2004 efter att vi pratat på internet sedan 2001. Det var kärlek vid första ögonkastet! Om han är min trygghet i tillvaron? Mer än någon annan!
  3. Jag vill leva ett svenssonliv - och det tycker jag att jag gör. Sambo, två barn; en flicka och en pojke, hund och katt.
  4. Jag vill ha en högskoleutbildning och en fast tillsvidare anställning - Jag har tagit en kandidatexamen vid lärarhögskolan i Borås och har en fast anställning i samma by som vi bor i!
Det enda som inte klaffade var att jag hade skrivit punkt nr 4 som punkt nr 2, men det spelar väl ingen roll i vilken ordning? Jag är oerhört stolt över mig själv och det var så roligt att läsa vad jag skrivit för 9 år sedan och inse att jag idag är den person jag ville att jag skulle bli! Det är en häftig känsla!
Nu har jag skrivit uppnående mål tills jag är 35, nu stoppar jag undan dem. Ska bli spännande att se om sex år igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0