Våra barn växer...

som ogräs :) Idag när jag hämtade på förskolan sa deras fröken att Saga har vuxit ur sin fleecefodrade regnoverall! Va??? Det var ju inte längesedan jag köpte dem! Wille var på god väg att växa ur sin också och eftersom han inte kan ärva Sagas som är en storlek större (fast rosa, pappan sa nej nej!) så har jag nu köpt två till - denna gång svarta. I storlek 110 till Wille och 120 till Saga.

Visst är de fina? Märket är TRETORN och de kostar 699:- st på Ellos.se

 

Fleecefodrade regnoveraller är det bästa, eftersom det inte kan komma in vatten mellan jacka och byxa. Nu när jag jobbar i förskolan varje dag så märker jag verkligen hur många barn som "ramlar" i vattenpölar så att det läcker in vatten mellan jacka och byxa. Så vill ni investera köp en regnoverall.

De gamla ska jag lägga ut på tradera :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sen så har man ju barn som tycker det e töntigt o ha overall, Melwin har typ VÄGRAT det, tror han var 4 senast han hade det på sig... :-) dom e bestämda dom små... MEN Tim ska få en, men den hittade jag på Lindex... Noel har åxå 110 nu, han hade växt 13 cm på ett år det e liksom helt sjukt, inte konstigt att det går åt pengar på kläder..

Hoppas ni alla mår fint annars...

2011-02-02 @ 00:12:08
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: johanna

PS. kanske dags för en liten till ???

2011-02-04 @ 01:15:07
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0