Tjejkväll

I lördags hade Sofia (min granne) bjudit över mig på en vinkväll tillsammans med Linda och Maria. Jag kan säga att jag kände mig allt annat än pigg på att gå, när kl var fem låg jag fortfarande i mjukiskläder i soffan och Linda skulle komma hem til mig kl sex. Då hade ändå jag och Wille sovit en timme i soffan, stackarn, han har verkligen vart sjuk, över 40 graders feber på natten och legat och yrat :/ Vi hade knappt fått i honom någonting alls under dagen och han var riktigt matt, då kändes det ännu sämre att gå...

Andreas tyckte ändå att jag skulle gå så han tryckte i mig lite mat och en ibumentin sen gick jag. Å vilken tur att jag gick! Vi hade verkligen jättetrevligt och jag var inte hemma innan halv tre. Vi åt ost och kex och spelade Veckans Värsta. Linda & Maria åkte vid halv ett, sedan satt jag och Sofia och tjötade, hon har bott i Läjet i 12 år så jag fick veta massor om folket som bor här och om våra grannar. Roligt! Jag känner knappt någon här men nu känns det som om vi hade lite kopplingar ändå - kul!

Men min plan att fördriva min förkylning och feber med alkohol fungerade inte utan gjorde bara att jag dagen efter mådde ännu sämre! Söndagen vaknade jag och frös som en tok, tog tempen och den visade 38,5 i armhålan!? Så hela söndagen spenderade jag i soffan mer eller mindre, Wille hade piggnat till men nu verkade det som om Saga blev sämre. Mycket riktigt 38,8 hade hon. Jag stöp i säng tillsammans med barnen 18,30 och då sov vi alla för natten!

Måndag morgon släpade jag mig upp och till jobbet,♥Mamma kom hit och passade barnen♥ tills jag slutade 13,30. Jag kan ärligt säga att idag har jag inte bidragit med så mycket på jobbet, jag skulle stannat hemma. Men imorgon då blir det VAB - både jag och Saga är helsjuka! Så det blir inte mkt mer skrivet från denna sjukstugan nu!

gammal bild från jan


Kommentarer
Postat av: lottis

Krya på dig vännen och hoppas dina barn mår bättre snart och Andreas snart är bättre och att han inte behöver gå sjukskriven sålänge.

Kram från mig, Benny hälsar

2011-02-28 @ 19:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0