Ingen dator

min dator är som sagt inne på lagning så bloggandet blir mer lidande än vanligt, det blir bara inte av att jag sätter på den stationära :) Idag är en tråkig innedag, Wille är sjuk, han har över 40 graders feber - stackarn. Och med både alvedon och panodil sjunker den bara 1,5 grad. Just nu ligger vi i soffan och kollar på Ice Age 2, Saga och pappan är inne i staden och uträttar ärenden.

Denna veckan har flytit på som vanligt, nästan iallafall, i tisdags fick jag för första gången vabba, denna gång var det Saga som hade haft feber och tisdagen var hennes feberfria dag. Vi åkte dock ut och gjorde några ärenden, lämnade in traderapaket, tog en fika hos mormorn och fick domen från verkstaden. 12600:- kostar bilarna oss denna månaden, Touranen har givetvis gått sönder igen medan golfen behöver byta kamrem. Men som tur är så är jag och Andreas gjorda av pengar! :)

I torsdags när jag var på jobbet rinde de ifrån mitt nattjobb och undrade om jag kunde jobba natten på sjukhuset och eftersom jag visste att Johanna också skulle jobba och satt i rummet brevid så tackade jag ja. (och för att det är goa pengar). Natten gick relativt fort, det var faktiskt rätt mysigt och sitta och ta en kaffe mitt i natten.

Så kom då fredagen och jag skulle egentligen åkt ner till Lottis denna helgen men eftersom Andreas har diskbråck så klarar han inte av att vara ensam med barnen hela dagarna. Med facit i hand så var det bra att vi avbokade eftersom Wille nu är jättesjuk. Men det är tråkigt, vi ses alldeles för sällan och jag saknar henne jätte mycket :/
Ikväll när barnen sover ska jag kila över till grannen och dricka lite vin, mest för att komma ut, tjöta och skratta. Sofia bor i samma hus som vi så om Wille blir sämre eller A får alldeles för ont så tar det mig inte ens en minut att komma hem och det känns skönt!


jag skulle lägga in bilder från dagen men denna datorn kopplar inte riktigt som den ska så det får bli en gammal bild på en liten Wille från Fun City - tiden går alldeles för fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0